fredag 30 november 2012

Dag 30. Hur jag vill att mitt liv ska se ut om 10 år

Och så kom vi till den sista frågan på listan. Dag 30 så sjukt fort tiden har gått, tyckte ju att jag nyss började med dessa frågor. Det blev inte riktigt lika bra och ordentligt svarade på som jag kanske tänkte på från början men det var mycket som tog min tid. Men det var riktigt kul att ha något att skriva om varje dag och jag kommer att sakna dessa frågor.
Så november månad är över och vad har jag gjort?
Jag har haft massa teater, gått ut med mina klasskamrater två gånger, kollat massa film med mina roomies och haft det allmänt trevligt. Jag har också börjat och slutat på ett jobb. Nog har det blivit en del gjort och nästa månad börjar nya tag och utmaningar och  jag är så redo för det.

Hur jag vill att mitt liv ska se ut om tio år. För några år sedan visste jag precis hur jag ville att mitt liv skulle så ut och det var så självklart att det skulle bli så. Sen så förstod jag hur livet funkar på riktigt. Först blev jag förskräckt över att jag inte hade en sådan makt över mitt eget liv till att forma det som jag ville. Nu känner jag en lättnad och en nyfikenhet över det. Sen studenten har jag gjort massa saker jag inte trodde jag skulle göra men det har lett mig till vart jag är idag och framför allt vem jag är idag. Jag tycker så mycket bättre om mitt nuvarande jag än den jag var då. Idag känns det som att jag är den person jag alltid velat vara och inte den person jag gömde mig bakom. Jag har kommit så mycket längre på min resa att hitta mig själv och vara glad för att jag är just jag. Nu ser jag framemot att se livet utvecklas och jag väntar med spänning på vilken väg jag kommer hamna på.
Om tio år är jag 31, det känns som en evighet tills dess men jag vet ju att tiden flyger. Jag vet inte var jag kommer vara då, vad jag kommer göra och med vem men om jag får hoppas på några rammar till mitt framtida liv så är det dessa.
Jag vill bo på en plats där jag trivs och vill stanna kvar, jag hoppas att jag är klar med mitt resande då. Jag vill ha träffat massa nya spännande människor samtidigt som jag fortfarande har en bra kontakt med de jag har nu. Jag vill ha ett yrke som jag älskar och finner ett lugn och en lycka över att gå till. Jag skulle önska att teatern hade något med det att göra.
Jag hoppas att jag har träffat kärleken, någon att dela mitt liv med och att resa och bygga minnen med.
Jag hoppas på att jag har i alla fall ett barn. Jag hoppas verkligen att jag får glädjen av att bli mamma runt 30 snåret. Framtiden må vara dimmig men om det är något jag ser klart när jag tänker framåt så är det mina barn. Om det är en titel jag ska lyckas få så är det mamma. ( Sen att jag drömmer om fyra kottar behöver vi ju inte diskutera då nästan alla ger i från sig ett förfärat utrop när jag nämner det).
Framför allt så önskar jag mitt tio år äldre jag lycka. Att livet känns perfekt och att jag kan kolla tillbaka på de här tio åren som jag nu har framför mig och tänka; Fy fan vilka roliga och underbara år det var.

Ps. Jag jobbar även på månadens bokrecension, borde komma upp inom en snar framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar