torsdag 29 november 2012

Dag 29. Mitt framtida bröllop

Äsch så dumt, det finns väl ingen som planerar sitt framtida bröllop? Det är ju bara en sån där sak som de gör på tv. Tar fram en scrapbook och visar vad de drömde om som små. Sånt dumt gör inte jag.
Nej inte alls....
I och för sig så skulle jag nog vilja gifta mig i en lantlig kyrka.
Ett sommar bröllop.
Gärna i södra Frankrike så man vet att vädret är fint.
Ett litet bröllop med bara de närmsta.
Och så akustisk sång i kyrkan.
Kläderna ska vara vintage.
Klassiskt med brudnäbbar och tärnor och hela den grejen.
Jo men det skulle jag kunna tänka mig, ett klassiskt bröllop.
Men en o traditionell mottagning.
Har aldrig förstått varför bröllops middagar ska vara så stela. Nej jag vill ha det utomhus i sommar värmen, männen tar av sig sina kavajer och kvinnor går i luftiga klänningar. Barnen springer runt och leker. Jag ser det i en trägård av något slag där alla bara umgås och mår bra. Sen blir det någon sorts buffé och tårta och allt sånt lite allt efter som. Något sorts live band som spelar. När kvällen smyger sig på så tänds det lyktor i träden och festen fortsätter tills siste man storknar. 
Ja typ något sånt kanske, eller ja jätte gärna något sånt. 
Det där med bröllop var inget jag tänkte så mycket på som liten men nu på senare år har jag ju förståt att jag är precis en sån där tjej som vet hur mitt dröm bröllop ska se ut. Nu skulle ju just detta bröllop bli väldigt dyrt men om man ska drömma. Så länge det blir en sju jävla fest så är jag nöjd. Bröllop ska vara festliga och roliga inte formella och tråkiga!



Bilderna är random från Google, 
Så då var ju bröllopet planerat och klart, bara för prins snorrik att leta upp mig och fria sen så flyger vi iväg till Frankrike. Låter som en plan det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar