söndag 4 november 2012

Dag 4. Vilken musik jag lyssnar på

Det är nog lättare här att skriva vad jag inte lyssnar på för jag gillar i stort sätt all typ av musik. Från gammal musik från alla årtionden. Jag kan lyssna på klassisk musik och ny modern musik. 
Musik jag dock inte lyssnar på är;
Dansband av alla slag, gillar dem inte alls!
Jag gillar heller inte scream punk rock musik, bara massa vrålande i mitt öra. 
Sen gillar jag sällan musik från flick eller pojkband. Var aldrig ett fan av Westlife, Backstreet boys eller Spice girls. 
Jag föredrar oftast musik med bra texter eller med ett skönt beat. Är svag för röster, om någon har en speciell röst så spelar det inte så stor roll vilken genrer de tillhör.
Älskar allt med Queen t.ex men bara om det är original låtarna med Freddie Mercury, är så sjukt svag för hans röst. Älskarn!

Jag hatar när folk kollar igenom ens Ipod för folk bedömer ofta en efter vilken musik man lyssnar på och det är inget jag uppskattar. Man ska få lyssna på det som får en att må bra, det gör jag. Musik är något jag lyssnar på för att frambringa känslor och trigga minnen. Det är på många sätt väldigt intimt för mig. 



Här är en låt som jag lyssnat en del på den senaste tiden. Den får mig att tänka på Sen kväll med Luuk som gick på tv när jag var liten. Får mig att minnas fredagsmys med familjen som barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar