torsdag 8 november 2012

Bravader

Igår hade jag en helkväll med teater gänget. Vi skulle ju alla gå på pjäsen Ulysses på Project art center, så en kille i klassen kläckte idén att vi skulle träffas lite tidigare och ta några öl.
Så klockan sex mötes vi upp på en pub i närheten av teatern. Vi satt där och umgicks och pratade en del. Det var skit trevligt och så roligt att få lära känna varandra bättre. Vi diskuterade allt från våra monologer till valet i USA(Som för övrigt vanns av Obama!!! Yeah!).

Efter det drog vi till teatern och satt igenom 2 timmar och 10 min av Ulysses. Det var sjukt svårt att hänga med i handlingen. Pjäsen utspelar sig i Dublin 1904 så språket var otroligt grötigt för mina öron. Handlingen var jätte hoppig fram och tillbaka och pjäsen handlar egentligen inte om någonting  bara ett Irländskt liv på den tiden typ. Vissa scener var sjukt absurda och jag förstod inte riktigt vad poängen med det var. Men skådisarna var bra och scenen var riktigt cool. Men två timmar var alldeles för lång tid.

Sen drog vi vidare för fler öl och efter att halva gruppen åkt hem och pubarna stängde så drog vi som ännu var på'tt till en natt klubb. Vi drog till Ri Ra som jag varit på förut, där blev det en del shots, mer vin och även lite dans.

Vi var ett skönt litet gäng som höll ut till klockan 3 på morgonen då stället stängde. Vi hade en jätte trevlig kväll ihop. Det var så skönt att bryta isen med dem, de har varit lite så där små stelt tidigare men nu känner vi varandra mycket bättre. Vi byte nummer en del av oss så nu kanske det blir en del fika dejter med folk också. Det ska bli riktigt kul att träffa alla på måndag igen.

Idag har jag varit sjukt seg, som alltid efter en ute kväll. Det spårade ju lite i blandningen av dricka mot slutet, shots,öl,vin och det får  man ju betala för nu. Det är inte så farligt men jag har inte varit på topp. Det här är en sådan dag som bara kommer få passera. Imorgon ska jag nog på börja min julklappshandel. Har några idéer om vad jag ska köpa till folk.

3 kommentarer:

  1. Tjoho gabe! Vad roligt att du kommenterat i min blogg! Jag följer din blogg varje dag och tycker det är jättekul att läsa om dina bravader ;) låter som du har det bra vilket gör mig glad! Vi saknar dig och längtar till jul när vi ses igen! Förresten vad önskar du dig i julklapp??:) kraam Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hellu Anna :) Vad roligt att du läser min blogg, det känns skönt att veta att ni där hemma fortfarande vill veta vad jag har för mig trots att jag är på äventyr. Jag kollar in på din blogg varje dag. Tycker det är mysigt att läsa vad ni håller på med där hemma. Jag saknar er och det ska bli super mysigt att komma hem i jul. Jag skrev till Chrille på Fb att jag önskar mig antingen en klocka i stil med den som jag tappa bort eller någon pocket bok av en Shakespeare pjäs. Nu är det din tur, Vad önskas i jul?? :) Massa kramar!

      Radera
  2. Klart vi vill veta vad du har för dig :) låter bra det! Hm har inget specifikt jag önskar mig tror jag men jag tycker alltid det är roligt med skönhetsartiklar typ bodybutter, smink , hårinpackning eller spagrejer:) eller om det finns någon rolig affär i Dublin med sånt som inte finns i etuna;) ska bli jättemysigt iaf:) ha en skön helg nu! Kram kram

    SvaraRadera