söndag 25 november 2012

Dag 25. Mina kompisar

Jag tänker inte nämna någon vid namn. Listan skulle bli på tok för lång och jag skulle säkert missa någon. 
Men vad kan jag säga om mina kompisar. 
Jag som så många andra är beroende av mina vänner. Vilket tråkigt liv jag skulle ha utan dem. De är min källa till energi, skratt, kärlek och stöd. Jag har ganska många vänner nu men det har inte alltid varit så. Jag är nog en människa som väljer vänner väldigt omsorgsfullt  Jag har aldrig haft ett behov av att känna varenda människa och vara super populär och ständigt vara omringad av människor. Dessa vänskaper har jag förstått är fyllda av falskhet och skit snack och det är inte något jag behöver i mitt liv. 
Min vänskaps krets har fått växa på sig sakta men säkert och idag är jag oerhört lyckligt lottad av att ha en massa fina vänner. Något som jag värdesätter högt hos mina vänner är att de är jordnära och omtänksamma. 
Jag har mina vänner att tacka för mycket. Det har hjälpt mig på vägen samtidigt som jag vill tro att jag har hjälpt dem någon gång på vägen. 
I dag så är mina vänner så som jag själv väldigt sprida runt om i världen och Sverige. Men jag har på många sätt träffat väldigt likasinnade människor. Vi gillar att ge oss ut på våra egna resor och vi behöver inte vara på samma plats allihopa. Men jag har en oerhörd trygghet i att veta att de finns där ständigt och är aldrig längre bort än ett telefon samtal. Även om jag inte sett någon av dem på flera månader så märks det aldrig när vi ses igen. Då återgår vi bara från där vi lämnade vilket är underbart.


Idag har varit en riktig slappar dag. Funderade länge och väl på att gå ner på stan en sväng men jag kom aldrig iväg. Tänkte vänta ut regnet men klockan är nu elva och det har inte slutat ännu. Det här regnat massor hela dagen så jag beslöt att bara stanna inne. Gick dock iväg till affären förut och köpte mat till kvällen. Det blev mexikanskt eftersom vi inte åt det nu i tisdags. Sen lite smått och gott till filmen vi såg nu ikväll. Vi såg End of Watch med Jake Gyllenhaal, vi var eniga i huset om att den var bra :) Snart är det dags att sova för imorgon väntar jobbet igen. Woopwoop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar