tisdag 13 november 2012

Dag 12. Min första kyss

Höll ju på att glömma dagens fråga, även idag kommer den en aning sent.
Så min första kyss så intimt det blev helt plötsligt, hmm ska försöka minnas måste leta mig bakåt i arkivet.

Eller ja i ärlighetens namn så är det ju inte så svårt. Vem kommer inte ihåg sin första kyss liksom, det sitter ju som in präglat på hornhinnan. Det var ju både fantastiskt och skit läskigt på samma gång. Nu menar jag en riktig kyss och inte en sån där man gjord på sanning eller konka när man var nio. Det räknas inte ;)

Det var sommaren mellan 9an och första året på gymnasiet. Jag hade haft ett ganska så tufft år i och med att jag blev behandlad för min skolios hela det året. Men det var en kväll som jag skulle gå ut och ha kul med min kusin i var fall. Vi var ett tjej gäng på jag vet inte fyra fem stycken kanske. I och med att min kusins dåvarande pojkvän så umgicks vid med en del jämnåriga snubbar. Jag hade väl rätt länge gått och tänkt på att jag ville bli av med den där första kyssen, den var ju inget att gå och dras med ;)
Så jag siktade in mig på den sötaste killen där, tog mod till mig och började prata med honom. Jag tyckte han var super rolig och jätte söt. Det slutade mycket riktigt med en kyss, min första och det var en mycket märklig känsla. Det var ju liksom inte alls så där romantiskt som på film utan ganska så skumt och klumpigt hehe, men det var ändå så himla fint också. Jag vet många vänner som kysst någon på fyllan första gången men inte jag, jag var så nykter man kan bli.
Femton år och kysst för första gången. Jag träffade honom aldrig igen efter det men jag kommer ju aldrig att glömma honom det är ju en sak som är säker.
Han var först men inte sist men jag kan med säkerhet säga att en kyss blir så mycket bättre med känslor bakom. Eller jag tycker det i alla fall, för en riktigt bra kyss kan riktigt få en att tappa andan och bli helt snurrig. Det var så för mig i alla fall.
Nu har jag ju inte kysst någon på ett tag men det är helt själv valt. Jag tycker en kyss ska vara intim och det ska finnas äkta känslor bakom dem annars kan det vara.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar