lördag 3 november 2012

Dag 3. Jag har fobi för


                                                             

Jag vet inte varför jag inte tycker om balloger men det går långt tillbaka. Vilket min ballong älskande mamma kan intyga då jag envist avvisad alla ballonger trots att hon ville ha en i huset. Det är en fobi jag jobbar på och det går väldigt mycket i perioder. Ibland är det lugnt och jag känner inget särskilt runt ballonger och ibland behöver jag bara kolla på en för att få små ångest.

Spindeln behöver väl knappt förklaras, har ni sett något så äckligt? Bara av att kolla på bilen så känns det som att det kryper över hela mig. Usch  hatar dem i alla varianter och storlekar. Jag lever efter principen att jag får döda alla spindlar så länge de infinner sig i mitt hus (mitt nät). För om jag skulle hamna i deras nät (ett mycket stort sådant i och för sig) så skulle spindeln äta mig. Det är en fare deal enligt mig.      

Jag har också mycket svårt för hajar men det är ju snarare sunt förnuft än en fobi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar