fredag 9 november 2012

Disney paradise

Jag avnjöt min frukost idag framför ett nytt avsnitt av Schulmans Show som gästades av Jonas Gradell. Det var ett riktigt bra avsnitt, Jonas Gradell är för härlig, skulle vilja träffa honom någon dag. Han är ju så himla intressant med hans erfarenheter och historia, framför allt är han en briljant författare.

Efter det tog jag mig iväg till gymmet. Började med mitt vanliga pass som tar ungefär en timma, kollade på Ellen Degeneres samtidigt som jag stod på löpbandet. Minuterna verkligen flög förbi med den underhållningen. Sen så byte jag om och testade poolen för första gången. Spenderade en ganska god stund i poolen med att simma längder fram och tillbaka. Det var underbart, jag älskar att simma och har gjort sen jag var liten. 

Efter att ha avslutat mitt pass där så drog jag mig ner på stan en sväng. Det var mycket folk men jag fick några saker gjorda i vart fall. Gick in i Disney butik och blev helt lyrisk. Vilken fantastisk butik, om jag ändå hade varit några år yngre. Då hade jag säkerligen aldrig velat lämna butik, massa olika Disney prylar av alla de slag och så spelades massa Disney låtar i bakgrunden. 

Nu har jag lite brist på barn i min omgivning så det finns inte så många att köpa leksaker till. Hade jag det så skulle jag nog skämma bort dem allt för mycket. Jag kunder dock inte låta bli att köpa en liten leksaksbil till min kusin som är fyra år. Jag älskar att köpa saker till barn på julafton för de uppskattar ju presenter på ett helt annat sätt. Glädjen som riktigt lyser ut ögonen är ju så svår att motstå. Så förhoppningsvis kommer han att tycka om den :) Fick även en annan present köpt men det är fortfarande massa saker kvar att inhandla och jag tycker det är så himla kul.

Jag älskar att köpa och ge bort presenter mer än att själv få saker helt ärligt. Jag älskar att lyckas klura ut den perfekta presenten till folk och se hur glada de blir. Tycker dock det är skit trist att köpa saker bara för att och få en si så där ljummen reaktion tillbaka. Så än har jag många vänder kvar till stan och dess affärer. Har bestämt mig för att enbart spendera pengar på julklappar nu och inte på saker till mig själv, vi får se hur det går. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar