lördag 24 november 2012

Förkyld?

Ja, jag tror att det inte är bättre än det faktum att jag är förkyld. Henea var dålig förra veckan, nu i veckan har Mick varit dåligt och nu tror jag att viruset har nått full cirkel med mig. Jag är hängig och snuvig och jag nyser hela tiden. Det bådar inte gott allt. Men jag har ju haft en inne dag idag och imorgon får nog följa i dess fotspår. Måste ju vara fit for fight i veckorna nu när jag har jobb och teater.

Den här veckan har faktiskt varit toppen. Det har varit så jäkla skönt att ha något att göra om dagar istället för att bara glida runt. Jobbet är fortfarande i introduktions fasen så det är sjukt lugnt än så länge. Vi går bara igenom massa nödvändigt vetande. Det är skönt att komma iväg på dagen och få umgås med människor. Känns lite skumt att bara umgås med svenska om dagarna dock, blir ju lite krock med att vara i Irland med umgås med svenskar.
Teatern går framåt och jag har kommit fram till att det bara är fyra lektioner kvar tills monolog provet. Läskigt och spännande. Min monolog går framåt och jag skulle kunna visa den redan nu om jag var tvungen men nu har jag ju fyra lektioner till att pyssla med den och göra den ännu bättre.

Vi var ju ute teater gänget och drack några öl i onsdags. Det var oerhört trevligt. Det är så roligt att få umgås med dem utan för klassrummet, där blir det lätt lite stelt på grund av att alla är lite små nervösa även om det har släppt massor sen första lektionerna. Vi trivs väldigt bra ihop nu och har lättare för övningar och lekar nu, är inte rädda för att göra bort och skratta med varandra.

Jag ser framemot nästa vecka och vad den kan tänkas ha med sig :) Nu ska jag sova mig frisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar