onsdag 14 november 2012

Puh

Tillbaka vid datorn igen.
Det var en lång jobb intervju med fler moment. Själva bussresan dit tog närmare 45 minuter! Det vet jag inte om jag kommer att orka med helt ärligt.
Väl där så fick vi börja med att gå igenom Hp's enorma lokaler för att komma till ett tomt rum.
Väl där var det först en språk övning. Det var ett formulär att fylla i med olika ord som skulle översätta till svenska. Inga direkta problem.
Sen fick vi prata med en svensk som agerade ett låtsas samtal och så fick man hantera det. Jag fick även göra det på norska (!?) för att jag skrivit i mitt cv att jag bott i Norge och förstår språket. Det var inge kul alltså och jag kände mig jätte dum.
Efter det så var det ytterligare ett låtsas samtal fast den här gång med en telefon med en Irländare på andra sidan. Det gick fin fint.
Sen så var den intervju med massa frågor om vem jag är och vad jag gjort tidigare. Hur jag skulle hantera olika situationer osv. Det gick så bra som det kunde. Jag svarade ärligt och bra och det blev aldrig tyst och stel så det får jag väl se som en positiv sak.
Sen så avslutades det hela med ett test i ens tekniska kunskaper, där sög jag verkligen! Gissade på alla frågor det är ett mirakel om jag får några rätt.
Sen så missade jag och tre fransmän bussen tillbaka till stan och fick vänta en timma på nästa.
Började prata med dem och en av dem var min kompis Thuys kopia! Det var helt sjukt, kropp språket  skrattet, utseendet ja allt var identiskt. Jag fick liksom påminna mig om att det inte var han. I och för sig heter han Fredrich eller nått och bryter på franska men förutom det. Det var mycket underhållande och jag fick hålla mig för skratt ett par gånger.
Efter en lång bussresa hem så sitter jag nu här igen. Har bokstavligt talat slängt i mig gårdagens halv varma tacos och försöker nu andas lite.
Det är ju bara att ta nya tag för snart är det dags att dra sig till skolan och ha två timmar teater.
Jag kan ju lugnt sagt säga att jag ser framemot att få komma hem och mysa ner mig i min säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar