lördag 3 november 2012

Vad kan kvällen erbjuda?

Det är lördag och jag vet inte riktigt vad som vankas. Vi ska ut i vart fall, till något event i närheten blir nog skojsigt det :)

Dagen har varit otroligt chill. Jag och Mick har varit hemma hela dagen, han på en soffa och jag fast klistrad i en fåtölj  Vi käkade typiskt Irländsk brunch som Mick gjorde i ordning och sen kolla vi på en Bond film som gick på kanalen Sky 007 som bara visar Bond filmer eller dokumentärer om det.

Sen kom Henea hem och hade massa gott med sig. Hon köpte med sig fish and chips från det bästa stället i hela Dublin (enligt Mick i alla fall). Hon hade även köpt en cola och en cola light!! Ahh bless that women!

Så det blev Irländsk på Irländsk i dag matmässigt ;) Sen har vi kollat klart på hela första säsongen av The Killing. Den slutade så klart med en jävla cliffhanger så nu måste vi ju kolla på hela andra säsongen också.


Fish & Chips tycker jag är helt okej men den Irländska frukosten är något jag verkligen börjar fastna för. Den är riktigt smakrik och god och kan variera lite i vad som ligger på tallriken, mest är det väl olika typer av kött vilket är olikt mig att gilla.

Ne nu ska vi ut och göra stan, får se om jag lyckas få några bra bilder från kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar