lördag 1 december 2012

Lördag morgon

Det är något så fridfullt över lördags mornar. Som att hela stan tar det lite lugnar för ett slag. Nu sitter jag och dricker kaffe i köket med fönstret öppet så att kylig frisk luft sipprar in. Mitt kaffe riktigt ångar i den kalla luften och det blir en sådan konstrast när jag dricker det varma kaffet med små frusna händer. Det är konstigt för jag gillar inte kyla men jag mår oerhört bra för stunden.
Det är första december och jag förundras ännu en gång över hur fort tiden går. På söndag är det första advent om jag inte minns fel och jag har köpt pepparkakor och glögg från Ikea så det ska vi nog kunna fira.
Det är konstigt men jag avundas er där hemma som har snö, här är det frostigt emellan åt men ingen skymt av någon snö. Jag tror det är för att jag vill att december ska vara vit, för innan så har jag varit nöjd med att slippa snöblasket.
Nu ska jag slita mig från min harmoniska bubbla i köket och planera inför dagen. Solen skiner ute så det är ingen mening att sitta inne hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar