torsdag 1 november 2012

Dag 1. Berätta om mig själv

Jag är en individ på 165 cm hög och ett x antal kg tung. Sist jag kolla var håret brunt och ögonen grå gröna. Jag vill se mig själv som rätt så impulsiv nu för tiden, var inte det förr. Jag är en väldigt realistisk människa men tror på att man kan uppnå sina mål så länge man jobbar hårt för det. Jag är oerhört dålig på att hantera sköra människor, gråtande människor skrämmer mig då jag inte vet hur jag ska te mig runt dem. Det är säkerligen på grund av min egen oförmåga att gråta framför folk och min motvillighet att göra det. Dock är jag ofta ett lyssnade öra när någon behöver prata. Jag ger gärna råd men enbart om jag faktiskt tror mig ha något vettigt att säga och det ligger alltid en tanke och fundering bakom det jag säger. Något som gör att folk brukar ta mina råd till sig och fundera på dem, eller jag ha fått det för mig i alla fall. Jag får ofta höra att jag är klok för att i nästa stund få höra att jag är smått galen. För lika snabbt som jag tar på mig rollen som rådgiver byter jag också till underhållare och inget får mig på så bra humör som att få någon att skratta.
Jag kan vara lite svår i bland då jag inte alltid delar med mig så mycket av mina känslor och vad som händer kring mig. Har en bristande egenskap av att finna mig själv intressant och har i många år kämpat med mitt dåliga självförtroende. Jag älskar att läsa böcker men är urusel på att kolla på film, detta trots att mina drömmar handlar om skådespeleri. Ser mig själv som Street smart men inte direkt Book smart, jag kan lite om mycket men finner sällan något tillräckligt intressant för att gräva i det mer. Tycker om att kunna tillräckligt om saker i världen för att kunna tillföra i en diskussion men kommer knappast doktorera i något inom en snar framtid. Jag för mig väl med ord i tal men kan snubbla en del i skrift vilket säkert märks på bloggen, stavning, grammatik och meningsbyggnad är inte min starka sida. Utan rättstavnings program så hade jag varit så när som på en analfabet. Älskar mat och äter gärna ofta och mycket något som leder till att jag försöker hålla mig aktiv inom träning. Jag hatar att träna men älskar känslan efteråt, blir ofta super engagera i några månader för att sen ta dubbelt så många månaders paus för att återhämta mig ;)
Lever livet för stunden och låter allt utvecklas som det vill, följer mina instinkter och tror att de i slut endan kommer leda mig rätt.

Så det var dag ett och där fick ni en tjöck text om mig själv för den som orkar läsa :) Förövrigt så var vi och såg Bond-rullen Skyfall idag. Jag blev positivt överaskad den var faktiskt mycket bra och jag har helt underskattat Daniel Craig. Jag har inte alls trott att han skulle passa till rollen men det gjorde han ju utmärkt, jag skulle nog vilja säga att han är en av de bättre. Gillar dock inte alls produktplacering av ölen Heineken och har fortfarande lite svårt för att han är blond hehe, Bond ska vara brunett enligt mig!

2 kommentarer: