fredag 30 november 2012

Ikea

Idag har jag bestämt mig för att åka till Ikea igen. Nu är jag ju tillbaka till att vara arbetslös och då får man försöka hitta på saker för att få dagarna att gå. Men förutom en huvudvärk så mår jag bra och känner ett oerhört lugn över mitt beslut att sluta jobbet. Gav jag det en ärlig chans? Nej men det var något från början som sa mig att jag inte skulle må bra av att jobba där. Nu är jag jobb mässigt tillbaka på ruta ett men mitt liv i Dublin går framåt på så många andra plan att det bara känns som ett mindre problem. Jag har underbara människor runt om kring mig och jag blir så varm av alla stöttande ord jag har fått. Inte en enda av de jag pratat med har sett ner på mig eller dömt mig för att jag valde att sluta jobba. Alla förstod mig och tyckte jag gjorde rätt beslut, detta tackar och bockar jag för.
Nu kan jag fokusera på teatern igen, ge tusen på de sista lektionerna och göra en sjujävla monolog på vårat showcase. Sen åka hem och fira jul i ett vinterlandskap, som jag längtar! Konstigt hur underbart jul verkar nu när jag är ifrån Sverige. Det otroligt vad man ser på saker annorlunda och uppskattar saker på ett annat sätt när man är ifrån det. Ser även framemot nyår på ett annat sätt än jag gjort innan. Jag är väldigt nöjd över att vara här och ångrar inte att jag har flyttat men det är så fantastiskt på något sätt att få sakna människor. Det är först när vi saknar någon eller något som vi förstå hur mycket det betyder för oss. Jag är helt säker på att jag kommer åka hem och ha tre underbara veckor i Svergie för att sen åka tillbaka till Dublin och tycka att det är minst lika underbart. Det känns jävligt bra just nu faktiskt! December är snart här och jag vet att det kommer bli en toppen månad!
Nu Ikea och lite svenska köttbullar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar