tisdag 6 november 2012

Dundrum

Igår hade jag den bästa teaterlektionen so far. Vi började ganska så snabbt att jobba med monologer. Vi fick en och en stå framför klassen och läsa några rader och få regi från läraren. Det var så himla kul, att få stå där framför alla och äntligen få visa vad man gick för. Vilken fantastiskt känsla det är. Min monolog gick jätte bra och jag fick mycket possetiv kritik. Jag kände mig så oförskämt nöjd efteråt. Det är såna här tillfällen då jag verkligen förstår på nytt hur mycket jag älskar teater, för den känslan jag får går bara att likna med när man är förälskad. Den bubblande pirrande känslan av lycka. Imorgon ska vi på teater med klassen och innan och efter ska vi ta några öl tillsammans. Det ska bli skit kul att få umgås med dem utanför klassrummet.

Idag så har jag och Henea bemödat oss att ta oss till ett stort köpcenter som heter Dundrum. Det var verkligen gigantiskt med massvis med våningar. Affärerna var väldigt mycket samma som här i stan men det var roligt att komma iväg lite. Vi var tvungna att ta spårvagnen dit så bara det var ju ett äventyr ;)



Jag skulle leta efter en jacka men jag hitta inte någon. Henea fick med sig kläder hem så det var ju bra. Själv hittade jag bara massa onödigt som jag inte kunde låta bli att köpa med mig hem.


Detta mysiga antecknings block med blanka sidor och så en lite ask med färg pennor och en svartpenna. Vi får se vad som kan bli av detta. 

Denna underbara varmvatten flaska med ett underbart silkeslent fodral. Man häller varmvatten i gummi flaskan inuti i och sen värmer den en gott. Perfekt för en ond rygg eller en öm mage.

Och kolla på den här raringen! Okej jag vet att jag har ett seriöst beroende av Ugglor måste skärpa mig lite men de är ju så söta! Det här är en värme kudde som man stoppar i mikron och värmer i några minuter. Den doftar lavendel också, min absoluta favorit doft. Höll på att smälla av när jag läste det. Den här saken var ju som gjord för mig! Så är den så där härligt turkos också. Vi har inte ens en mikro här men det sket jag i ;)

Vi var där i några timmar innan vi inhandlade matvaror för kvällens Mexican Thusday och drog hem igen. Det var väldigt mysigt att ha varit iväg idag. Väl hemma satte vi igång och fixa käk. 


Nu sitter jag här mätt och belåten efter en mycket bra dag. Myser med tända ljus och lite choklad och kollar på valvakan i USA. Jag hoppas så innerligt att Obama vinner, vi får se om jag orkar sitta upp och kolla klart, tror dock inte det. Imorgon är ju en ny dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar