fredag 9 november 2012

Dag 8. Vad jag tycker om bloggar

Jag älskar bloggar. Jag läser alltid en massa bloggar till morgon kaffet, tycker det är så avkopplande att bara lura med en rykande varm kopp kaffe och skumma igenom folks inlägg. Jag läser mina vänners bloggar så klart (dessa finns länkade i Folk & Favoriter). Tycker det är super mysigt att kolla vad de har för sig nu när de är så långt bort. Även om många av dem är super dåliga på att uppdatera nu för tiden.
Jag läser också en salig blandning av andra bloggar, allt från rese, mode, mamma, pyssel och knåp eller bara vardags bloggar. Jag läser dock inget från topplistan inget Kenza, foki eller kissie för mig. Jag finner dem inte intressanta men smaken är ju som baken.

Jag kan bli super inspirerad av bloggar. Läsa vad folk gör med sina liv, speciellt de små sakerna som gör folks dag lite extra. Läser jag om någons liv som känns så där extra mysigt och härligt då får jag känslan av att också vilja skapa ett sånt liv. Jag får idéer till vad som skulle kunna höja min egen livskvalitet. 

Jag själv har funnit en ny kärlek i att blogga. Jag har provat att blogga förut men det har inte känns rätt men nu tycker jag det är jätte kul. Men det är väl också för att jag har slutat oroa mig så mycket vad folk tycker och vad folk vill läsa. Jag skriver nu helt efter eget huvud, det jag vill ta upp för dagen. Det är nog mitt enda råd om någon tänker på att blogga. Skriv vad du vill, skit i vad som förväntas och skriv efter eget huvud. Jag skriver ju mest om hur mina dagar har varit, men när jag känner för att ta upp något och skriva ett helt inlägg om ett ämne eller en fundering som snurrar i min skalle så gör jag det. Sen är det ju upp till folk om det orkar läsa eller inte. Finner man det inte intressant så är det ju bara att hoppa över. Men samtidigt så är det ju väldigt kul när folk läser men jag ser bloggen först och främst som nått jag gör för min skull. Jag vill skriva av mig och få ur mig saker, och kunna titta tillbaka på det senare. Det här är den dagboken jag aldrig kom igång med när jag var yngre. Det är lite som självterapi, och det är så kul att titta tillbaka och läsa vad man har gjort under en månad tex. Ibland känns det som att veckorna är så händelselös men så tittar jag tillbaka och finner massa små guldkorn av händelser som jag glömt bort.

Nu blev det lite sent igen med inlägget men jag har varit upptagen med att ta det lugnt idag ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar