måndag 12 november 2012

Passion Pit

Så igår var vi och såg bandet Passion Pit. Det var ett event som hölls av Heineken, våran vän Karl (med K och inte C som jag trodde) jobbar för dem och står för såna här jippon. Han hade fixat biljetter till alla sina vänner så det var många bekanta ansikten där. 

Vi började med att gå ut och äta. Det var riktigt lyxigt käk och jag kände mig så himla tjusig när jag fick in min grillade kyckling på en bädd av söt potatis mos.


Mick beställde in en manlig stek och Henea tog fisk.
Sen drog vi vidare till The Olympia som är en teater egentligen. Där hölls eventet. Vi fick tjusiga brickor runt halsen och varsin biljett för en grattis öl. Sen blev vi ledda till baren som befann sig i ett helt vitt rum , det var för att lansera Heineken Is cold antar jag. Alla som jobbade där upp gick runt i vita täckjackor. 






De hade fixat nya plåtflaskor. Om man lös med uvljus på en så blev silver områdena fulla av mönster. Vad nu det skulle vara bra för. Hade väl varit större nytta om de hade kommit fram när flaskan var extra kall eller nått. Men lite busigt var det ju. 
Sen så började det spelas på scen, vi missade första förbandet då vi stod och minglade med vänner men vi såg andra. De kallar sig Chvrches, och är en tjej och två killar. Riktigt bra var det, tyckte väldigt mycket om deras låtar och tjejens röst var toppen.


Här ser ni också de underbar balkongerna som teatern har. Ljuvliga.
Sen var det dags för Passion Pit och stämningen var på topp. Publiken var helt vild. Efter som vi kom i sällskap med Karl så fick vi plats på balkongen längst fram. Det var inte alls så tokigt att sitta kan jag ju tala om, väldigt trevligt och så såg man ju himla bra också. 











Det blev en toppen söndag som jag inte betala ett öre för, mohahahaa. Mycket nöjd tjej som hoppas att det blir flera sådana här dagar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar