torsdag 29 november 2012

Beslut

Så nu ska jag förklara vad jag har tagit för val.
Jag har efter att enbart haft introduktions dagar på jobbet valt att sluta jobba för Cpl/Hp. Detta av den simpla anledningen att det inte kändes rätt. Jag har haft en sådan dålig känsla över det hela sen jobb intervjun då jag halvt om halvt önskade att jag inte skulle få det. Efter förra veckan och denna vecka så stod det klart att jag inte kunde jobba kvar. Jag tyckte det var lika bra att ta tjuren vid hornen och avsluta kontrakten innan jag var färdig med träningen och gått "live" som det kallade det när man tar första samtalet.
Jag beslöt mig inte förrens i morse för att verkligen göra det men det var efter mycket velande fram och tillbaka nu i veckan. Det som var den slutgiltiga anledningen till det var att jag inte skulle kunna åka hem i jul. De må låta ass töntigt och banalt men jag har mina personliga skäl till att verkligen vilja komma hem nu i jul under en längre tid. Det var något som bara inte gick att kompromissa med.
Utöver det så var det mycket som inte stämde med min syn på mitt liv här borta. Resetiden var på tok för lång. Jag skulle sammanlagt viga 12 timmar av mitt dygn till att jobba där. Jag kom hit för teatern och inte kundservice så bara där gick det inte ihop sig i mitt huvud.
Sen så var det ett jobb framför en dator, med mycket it-kunnande som krävdes och att prata i telefon en massa. Även detta är inget som jag är speciellt förtjust i.
Jag är en social tjej som älskar att prata, jag är förtjust i att träffa människor på riktigt och kunna läsa av dem och få använda mitt eget kroppspåk mot dem. Kanske har att göra med att jag är teater elev men jag är så medveten om hur folk för sig och rör sig att det är en viktigt del av mitt liv.
Sen så var det också oerhört mycket dö tid där bort, det kunde gå timmar mellan samtalen. Där emellan satt folk framför facebook eller läste eller något annat. Jag är en rastlöst människa som gillar att vara aktiv på jobbet, jag höll ju på att bli galen på coop när vi inte hade några kunder. Det kändes som ett sånt slöseri med tid. Jag klankar absolut inte ner på jobbet i sig, det funkade utmärkt för många av dem som jobbade där. De som har ett intresse för datorer på ett annat sätt och som njuter av den typen av arbete men för mig så passade det bara inte.
Jag har gjort den här grejen förut, tagit ett jobb som jag inte riktigt velat ha. Jobbat gärnet och vigt allt till arbetsplatsen, men för vad? Jag har ju inte mycket för det nu. Den här gången vill jag att det ska kännas helt rätt. Att jag ska trivas och leva för min skulle. Det här var ett mycket själviskt beslut och enbart för mig men jag gör så himla sällan sådana här beslut. Hade jag träffat mig själv idag så hade jag förmodligen försökt få mig att stanna men idag så tog hjärtat över och förnuftet fick stå tillbaka.
Jag känner ändå att jag har gjort rätt beslut. Nu får jag åka hem till jul och ladda om och umgås med min familj! Sen kan jag komma tillbaka med nya krafter och tomma blad, jag ville inte börja nästa år med att jobba med ett jobb jag inte tycker om. Det har jag redan gjort 2012 och jag vill inte att det ska prägla 2013.

2 kommentarer:

  1. tycker att det låter som ett himla bra beslut :)) pusse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Madde, Det känns rätt så jag tror (hoppas) att jag inte ska ångra mig. Känns det inte rätt så gör det inte och jag är så glad att alla har stöttat mig i att inte fortsätta med de där jobbet. Puss <3

      Radera