söndag 11 november 2012

Farsdag

Har precis kommit hem från ännu ett pass på gymmet. Så jäkla skönt efteråt, riktigt känner hur kroppen mår bra av det. Inte lika underbart medan kanske när man känner hur ovan jag är med att träna regelbundet. Tog ett par längder i poolen också och kommer på nytt på hur mycket jag älskar att simma. Det är så härligt befriande att vara i vatten. 

Nu ska jag göra mig ordning för vi ska gå ut och käka och sen ska vi ju på konsert. Det blir himla mysigt det, och jag ska nog dagen till ära kasta på mig en klänning. Som tur är så är det ganska milt ute idag, till skillnad från igår då det var iskallt. Huvaligen vad jag frös, men det är skönt att vädret här kan skifta från dag till dag. På gott och ont.

Idag är det farsdag och de flesta har väl grattat sina fäder skulle jag väl tror. Själv så skicka jag iväg ett sms till min låtsas pappa som alltid ställer upp för både mig och min bror i vått och torrt. Han har så många gånger bevisat att blod inte alltid är tjockare än vatten. Han förtjänar helt klart att bli uppmärksammad idag. Jag kunde inte skicka någon present men råde honom att korka upp en av de två whisky flaskorna jag har köpt med mig till honom från tidigare reser hit. Det tycke jag han skulle unna sig idag.

Skänker även en tanke till min kära far som gick bort för så längesen. Han finns inte med mig längre men jag tänker ofta på honom. Han är ju anledningen till att jag finns idag och jag är på så många sätt väldigt lik honom. Det hade varit roligt att få lära känna honom som vuxen och inte bara som de barn jag var när han dog. 

Nåja nog med det sentimentala nu är det dags att bli lite tjusig ;)

Grattis Peppe på farsdag!
Grattis Pappa på farsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar