måndag 5 november 2012

Ännu en vecka

har tagit sin början. Jag är alltid lite små seg på måndagar för att helgen har med fört en obalans i min rutin. Även om jag inte har ett jobb så har jag ju skolan på vardagarna och Mick och Henea jobbar så jag skrotar runt mest för mig själv. Men på helgen vet jag aldrig riktigt vad kommer hända. Igår satt jag uppe alldeles för länge. Fastnade framför en kanal på tvn som visar dokumentärer om mord och hur de löste dem. Det är ju så fruktansvärt intressant men lite små läskigt också. Jag gick inte och la mig förens klockan tre och då var jag lite lagom upp skrämd. Som på beställning så kom Julius och la sig bredvid mig eller snarare nästan på mig. Han börjat spinna, så hans lilla motor och hans värme gjorde mig lugn och på två röda somnade jag. Ibland är det allt trevligt att ha katt!

Idag så kom jag upp runt tolv tiden. Jag kastade på mig kläder direkt för jag visste att vi inte hade kaffe hemma. Traska iväg till Tesco och köpe frukost och kaffe, vad skulle jag göra om jag inte bodde nära en affär det är ju frågan.

Lyxade till det idag med skummad mjölk till kaffes så det blev lite som en latte.


Nu sitter jag och jobbar på min monolog. Jag har äntligen lyckats läsa hela min pjäs. Var tvungen att ladda ner den på datorn eftersom boken jag beställde inte kommit ännu, segt. 



Ser framemot teatern ikväll! Börjar äntligen klicka med mina skolkamrater, brukar gå dit en halv timma tidigt bara för att kunna och snacka lite med de som kommit tidigt. Nu ska jag nog värma på lite överbliven curry chicken från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar