måndag 1 oktober 2012

Good Morning Dublin!

Ja då var jag här för att starta en ny del av mitt liv. I går var en ganska ansträngande dag. Först åka upp till flygplatsen, oroa sig för att allt skulle gå bra. Jag hade en känsla av att mina bagage var något för tunga. Det var de också och jag fick betala 420 spänn!!!! för att jag hade 2 kg för mycket, men det fick det väl vara värt. Sen vara det bara att gå till incheak och där säga hej då till mamma. Det var inte kul och jag tror att alla mina spänningar släppte då inför allt med packning och att åka för där och då kom tårarna som jag lyckats hålla mig ifrån. Vi kramades och grät båda två tills jag var tvungen att gå igenom passkontrollen. Kom igenom både röntgenmaskinen med min väskan och den där magnetbågen utan problem. Plockade ihop väskan och slängde en sista blick över axeln och vinkade till mamma en gång till. 
Sen gick jag bara till min gate direkt, orkade inte sitta bland allt folk som skulle resa tillsammans och satt och prata samtidigt som jag kände mig lagom ensam och ömklig. 
Ringde upp både Dannie och Anna som hade ringt mig för att lycka till. Gullmänniskor!
Sen så var det bara att vänta på att boarda planet, det känns alltid som att det tar en evighet. Väl på planet satte jag mig vid fönster direkt vid vingen, jag brukar alltid hamna där av någon anledning. Hade ingen bredvid mig och kunde bara ta det lugnt och sov en bit av resan. 
Väl landad och klar så kom Mick och hämtade mig på flygplatsen  Sen körde vi igenom trängseln då det tydligen var någon match som höll på, vi satt i trafiken i säkert en timme, den där resan brukar ta en halvtimma med bil. 
Väl i lägenheten var det bara att varva ner så gott det gick. Heneas bror och mor var här så vi satt och umgicks och åt mat och så. Vi var alla trötta och gick och la oss runt elva svenska tid.

Nu har alla människor åkt hem till Sverige eller till jobbet så jag sitter själv i lägenheten nu. Det är ganska skönt att bara få sitta här med min kaffe och ta det lite lugnt. Andas ut och försöka få in i huvudet att jag flyttat hit. 

Ikväll ska jag gå till skolan för min förska lektion. Tydligen något jag inte hade räknat med så är det kvällskurser  Det var inte helt vad jag hade tänkte mig, men det ska nog gå att fixa. Skolan är alltså mellan 19 - 21 lokal tid så i Sverige blir det från 20 - 22. Men det ska säkert gå bra det med, jag är ju här nu och då är det bara att göra det bästa av situationen. 

Det blir nog skitbra det här, det kommer bara var skit läskigt första månaden eller så. Nu ska jag hoppa in i duschen och försöka ta mig ut och köpa frukost ;) Jag skriver snart igen, har en känsla av att det kommer finnas massor att skriva om nu.

2 kommentarer:

  1. Ha det bäst Gabbe!! Jag saknar dig <3 Och jag är riktigt avundsjuk på att du kommer få hålla på med en massa teater igen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elin, Jag saknar dig med. Det var ju hundra år sen jag såg dig. Jag hoppas att skolan går bra, tyckte det verkade väldigt svårt av det jag läst på din blogg. Det känns sjukt bra att hålla på med det igen, lite konstigt utan er bara. Det var speciellt att få göra nått man älskar med folk man tycker så mycket om (de flesta i alla fall ;) ). Tycker vi får ses i jul när alla typ är samlade nära E-tuna!

      Radera