tisdag 2 oktober 2012

First day

Så är min första riktiga dag i Dublin avklarad och jag kan gå och lägga mig och faktiskt känna mig nöjd.
Jag har hållit på och fixa med mitt rum en del på dagen. Packat upp och inrett lite. Det blir nog mysigt de här. Jag ska fixa en säng imorgon tänkte jag. Sover på en uppblåsbara madrass för tillfället. Det funkar när jag ska gå och lägga mig men jag vaknar i stort sätt på golvet, inte bra för ryggen. Ska även fixa massa annat skit som id nummer och gymkort.

Jag vågade mig inte ut något mer efter min lilla tripp till Lidl som var nog skrämmande. Alla dessa Irländska varor är inte helt vad jag är van vid. Men det kommer nog i sinom tid. Åt lite mat med Mick och Henea innan det var dags för mig att dra till skolan.

Massa människor var det där, det var ju första dagen för alla kursen så det var fullt av teater folk. Jag var sjukt nervös men sen när min grupp samlades ihop och man verkligen kunde se att alla var lika skraja så kändes det skönt. Jag tror till och med att jag var en av de som såg minst skrämd ut, eller så hoppas jag bara det.

Vi blev tilldelad en lärare som verkar toppen. En medelålders kvinna med härligt sprudlande energi som påminde mycket om min lärare från gymnasiet som jag absolut älskar och beundrar.
Nu första dagen blev det mycket bekvämlighets övningar, lära känna varan och våga prata, röra och agera ihop. Jag blev lättat att jag faktiskt kände igen en del av det vi gjorde. Det var sånt vi gjorde de första dagarna på gymnasiet.

Jag har varit otroligt rädd inför den här kursen att jag skulle vara den minst erfarna, att alla elever skulle kunna rabbla Shakespeare och Brecht utantill baklänges. Så var det inte vi var en salig blandning av icke erfarna och mycket erfarna. Så det ska bli kul att få lära känna alla och utvecklas ihop. Jag tror dock att jag för första gången i mitt liv kommer ha mycket svårt med namnen. Är ju van med basic svenska namn men nu var det massa namn som jag aldrig ens hört förr. Antar att det här är hur framtida svenska ungar kommer känna sig nu när Emil och Emma byts ut mot Othilia och Gottfrids, good luck säger jag bara.
Men det var otroligt kul att få göra det igen. Känns fantastiskt att hålla på med teater igen, det är precis som om mitt psyke har behövt det här och nu känner ett lugn.

På Onsdag är nästa klass och det blir nog roligt. Nu ska jag sova och ta in alla intryck. Imorgon väntar nya äventyr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar