lördag 20 oktober 2012

Gårdagen

Gårdagen var relativt seg utan något som gjorde att den stod ut direkt. Henea var trött efter jobbet och jag tänkte att det i stort sätt bara var att gå och lägga sig och invänta en ny dag.
Klockan åtta kom Mick hem efter jobbet och med sig hade han Jorge. De började ganska omgående spela musik, jag städa i ordning lite och tände doftljus och helt plötsligt hade vi en mysig atmosfär.
Jag gick och handla lite godis och cola som vi satt och myste med.
Senare bestämd vi oss för att beställa asiatisk take out, rätt till dörren. Älskar att det finns allt möjligt att beställa hem här inte bara pizza som hemma, jag är absolut ingen Pizza människa.
Efter mat i magen och lite skön musik så bestämde vi oss för att dra ner till Micks hostel som ligger ungefär en fem minuter här ifrån.
Vi tog några öl där och chilla till klockan ett då vi drog hem och la oss :) Det blev en perfekt avslutning på en kväll jag trodde skulle bli ganska seg!








Idag har jag druckit kaffe och ätit left over aisen food. En helt okej lördags morgon. Jag kollade på senaste avsnittet av Schulmans show som jag uppskattar massor. Alla andra svenska sidor blockar ju en från att kolla Webb tv för att man inte befinner sig i Sverige vilket jag tycker är trist. Varför ska man inte få kolla bara för att man är utlandsvensk liksom? Jag vill ju kolla på Project Runway Sverige men det går inte!!! Jag blir så sur! 
Nu ska jag ta en dusch och sen njuta av ett Dublin som bjuder på lite milt väder och sol, nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar