fredag 5 oktober 2012

Ikea

Mitt älskade Ikea. Jag kan verkligen inte få nog. Kan åka dit hur många gånger som helst och gärna med obegränsat med pengar. Denna gång hade jag en hel del måsten som jag var tvungen att inhandla.

  • Säng + madrass
  • Kudde
  • Täcke
  • Lakan
  • Örngott
  • Handdukar

Sånt där som jag inte kunde ta med hemifrån i min resväska. Självklart fick lite mer komma med hem såsom de obligatoriska doftljusen, en tvättkorg, en soptunna och massa galgar.

Det var fasligt roligt att vara på ett Ikea i ett land som inte talar Svenska eller norska för den delen. För alla prudukter heter fortfarande samma som hemma. Ljusen heter Tindra, kudden heter gosa och en byrå heter stuva. Det är så himla mysigt att gå i ett blågult landskap och läsa svenska namn överallt. Extra roligt var det att ingen runt omkring oss fatta svenska och detta roade vi oss med rejält.

Vi kunde ju inte vara på Ikea utan att käka mat. Köttbullar med mos liksom det är ju lite av ett måste.


Henea tog nått vegetariskt, minen hon gör är på grund av att vi satt framför lekhörnan. Notera de välklädda barnen i bakgrunden. Det var bara det att de var helt jävla galna och skrek som om någon tog dem i örat. Vilket någon borde ha gjort. Mamman ser ni på bilden sittandes till vänster. Hon såg lagom sliten ut och gjorde inte minsta lilla för att få pli på dem. Jag räknade till FEM ungar som kvinnan hade. Hon gjorde inte ens något när en Ikea personal sa till dem. Detta kan jag ju tala om att jag svor högt över, fast på svenska då heheh ;)

Eftersom vi tog oss dit med buss så fixade jag hemleverans på de stora prylarna. Sweet det dyker upp imorgon mellan 9-18. Jag hoppas de kommer tidigt så jag slipper bygga ihop min säng på kvällen då det kommer lite folk över för att fira mig lite smått. Jag blir ju 21 på söndag plus lite som en välkommsfest. Jag ser framemot det massor. Nu ska jag ge upp för kvällen

God natt!

1 kommentar:

  1. åå, jag var på ikea förra veckan och fick samma lilla lyckorus som du brukar få! kära ikea, det känns som att komma hem :):)

    SvaraRadera