onsdag 17 oktober 2012

Imorgon är en ny dag

full av uppdrag.
Idag tog jag mig ut en snabbis ner mot centrum. Var tvungen att skriva ut några monologer till min teaterklass som jag hade i kväll. Drog runt en snabbis men kom ut så sent så jag vände ganska snart hem igen. Plockade med mig lite spicy noodles hem.
Har inte varit ute eller så aktiv nu i typ två dagar då jag haft en hemsk huvudvärk. Jag tror det beror på att jag inte är van med vädret. Det är så himla skumt väder här, ena stunden är det skinnande sol nästa är det fullkomlig storm ute. Jag blir inte klok på det. Jag tror att det är det som messar med mitt huvud. Jag har alltid varit känslig för fuktigt väder och åker ofta på migrän. Förhoppningsvis så anpassar sig huvudet snart.

Sen var det teater som gällde. Först så fortsatte vi med en övning från i måndags. Vi skulle alla ta med oss något tokigt, kläder eller prylar. Sen så la vi dem i mitten på rummet, stolar i ena änden och sakerna i andra. Sen fick alla en och en gå ut ur rummet. De som var kvar fick bestämma tre uppgifter som personen skulle göra. När personen sen kom in igen skulle den ta reda på det bara genom att gå runt grejerna och genom att lyssna på folks applåder ta reda på om de var rätt ute. Svårt att förklara men om det var tyst så var man fel ute, var det massa applåder var det meningen att du skulle plocka upp en hatt tex. Sen så fick applåderna även förklara om du skulle sätta den på huvudet eller på handen eller foten etc. Den var en helt okej övning som tog hur långtid som helst.
Efter vi gjorde klart den idag så på började vi arbetet med monologer, äntligen!
Alla fick prata om vilka de valt och varför, inga slutgiltiga beslut ännu, dessa ligger hos läraren. Om hon inte tycker vi ska göra en så blir det inte så. Hon har helt förbjudit Hamlet tex, Life's too short sa hon ;)

Jag tror det blir något från Fröken Julie av Stindberg eller No exit av Jean-Paul Sartre.


Fick även väldigt trevliga nyheter hemifrån idag, vi har blivit ett flickebarn mer i släkten. En liten oktoberflicka, det glädjer mig jag har ju varit själv om det så länge :) Väntar med spänning på bilder och detaljer men päronen till barnet är väldigt hemlighetsfulla om sånt här. 

Imorgon ska jag verkligen ta mig i kragen och få massa gjort, förhoppningsvis håller sig huvudvärken borta och kattuslingen kanske låter mig sova. 

Ska nog gå och fönster shoppa lite också, snart är det jul och jag kan ju inte komma tomhänt hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar