måndag 8 oktober 2012

Äntligen hemma

Jag har haft lite av ett äntligen hemma projekt här. När jag flyttade in i mitt rum här hade jag enbart en uppblåsbar madras och ett skit fult nattduksbord alá 80 tal. Blank vit yta och en stål fot inte snyggt. Jag frågade vad planen för borden var och Henea sa att vi enbart hade dem så länge. Mick fick dem av någon granne som skulle flytta och tanken var att slänga ut dem när vi fått andra möbler. Jag som försöker vara sparsam men en dock vill ha ett hemtrevligt rum fick genast en idé om hur jag kunde fixa bordet billigt och bra.


Köpte två billiga tidningar och tapetklister som kostade 5 euro och en pensel. 


Sen satte jag igång och klippte ut tidningsartiklar och klistra på dem på bordsytan. 
Målade sedan foten med blå färg som vi hade hemma. 

Hade en nyfiken beskådare i Juilius dock försökte han äta klistret vilket jag inte gillade.

Och så här blev resultatet, jag blev mycket nöjd måste jag säga. En sån förändring för en billig peng och passar utmärkt i rummet. 

Fick mitt första Irländska brev idag, spännande!


Det visade sig vara mitt PPS nummer och ett typ av leg. Nu börjar jag känna mig smått Irländsk :)
Nu ska jag dra iväg till Skolan, blir väl en kvälls update senare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar