fredag 26 oktober 2012

Dorian Grey

Så ikväll så tog vi på oss våra tjusiga kläder och gick på teater. Den var ruskigt bra och vi var som små barn när vi gick där ifrån, super exalterade efter en toppen föreställning.
Vissa grejer var lite knasiga men det gav en cool effekt.
Skådespeleriet var sjukt bra och jag satt verkligen och var otroligt inne i föreställningen hela tiden. Inte ett tråkigt moment, det var en klockren blandning av seriöst och humor. Budskapet var väldigt tydligt och framgick väldigt bra. Historien är skriven av Oscar Wilde från början men funkar väldigt bra även idag. Karaktären Dorian Grey är inte långt ifrån dagens Hollywood stjärnor, besatt av sin egen skönhet och försöker till vilket pris som helst att behålla den. Han säljer sin själ för att få en evig ungdom men förlorar sig själv på kuppen. Han går resten av livet för att försöka hitta en sorts njutning men det går inge vidare och han fyller sitt liv med horor och droger. Det var på många sätt tragisk men hade ganska många roliga repliker, den var väldigt sevärd och jag är så glad att vi bestämde oss för att se den. Killen som spelade Dorian var grym och jag läste i programmet att han så klart precis tagit examen från RADA, lucky bastard. Det är en av mina dröm skolor att komma in på, The Royal Academy of Dramatic Art i London fy vad jag skulle vara lycklig om jag fick gå där.


Om två veckor blir det teater igen. Den här gången med skolan, min klass och många andra på skolan ska se Ulysess på project art centre. Även det ser jag framemot massor och det ska bli så himla kul att få umgås lite med mina klasskompisar utanför klassrummet, det blir nog toppen det.
Imorgon är det fredag och vi får se hur den ser ut, men nu ska jag sova :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar