måndag 8 oktober 2012

Workshop

Jag beställde precis en Casting & Audition workshop som kommer äga rum den 18 november. Det blir en hel dag från 10 till 17.00. Det blir spännande. Den skulle bland annat innehålla.

Participants of the Casting & Audition Masterclass can expect to learn:
- Make Up / Dress Code for Castings- Immediate Impressions – Looking Confident- How to Indent and introduce yourself to camera and the Director- Practical Advice – Acting for Camera- Script preparation- Basic Improvisation Skills- How to stay in character in the audition process- How to take direction- Photos and CV’s- How to get an agent- How to get and Audition- How to prepare for an audition- What NOT to say in an audition- Demonstrations of a good and bad audition- Opportunity to take part in a mock audition- The Showreel

Låter spännande och väldigt behövligt. Allt man behöver för få en god start i teater branchen. Jag har ju bara gjort två auditions i mitt liv och eftersom jag varken kom in på den kursen jag ville eller fick en stor roll i musikalen så antar jag att jag behöver jobba på det här. Om de inte kommer ihåg en på en audition spelar det ingen roll. Första intrycket är allt inom teater så det känns väldigt bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar