tisdag 23 oktober 2012

Tv dag och Mexican Tuesday!

Idag har vi spenderat massa tid framför tvn. Jag och Henea är en farlig kombination tillsammans för då fastnar vi framför massa serier. Det har varit tråkigt väder ute, mulet och regn så det var inte så lockande att dra ut ändå.
Dagens serie var Doctor Who, den serien går verkligen inta att gå ifrån när man väl har på börjat den. Vi kollade klart på säsong fyra. Det var ett så spännande och sorgligt avslut och nu tar serien en helt ny vändning. Bland annat med en ny skådis som Doctor who. Om man kan historien så vet man att de byter skådis lite då och då, typ som James Bond fast det finns en förklaring bakom det. Varje gång Doctorn blir skadad så helar han sig själv genom att byta skepnad. Det hela är väldigt komplicerat och det är väl därför jag fastna i skiten för det är så himla skumt.

Mick kom hem på eftermidagen och tog på sig rollen som Cinderella. Han städa köket och lagade mat, så vi blev väldigt bortskämda idag.

Som vanligt på tisdagar så blev det mexikanskt, You know Mexican Tuesday, arriba!


Sen blev vi alla överförtjusta över att Despicable Me gick på tvn. Jag kan med säkerhet säga att det är en av de bästa filmerna jag sett i år. Det må vara en animerad film men fy så rolig den är! Se den alla om ni inte redan har!
Efter att jag tog mig an att röja i köket så satte vi på te. Sen satt vi och kolla på filmen och njöt av tea and biscuits. Så vi avrundade den mexikanska kvällen med traditionellt Irländskt kvällstradition. 


Mysigt! 

Nu ska jag bara mysa resten av kvällen. Sen får morgondagen utvecklas som den gör ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar