onsdag 10 oktober 2012

Hamlet

Idag har vi haft en riktig mys dag här i hemmet. Alla har varit hemma hela dagen och tagit det riktigt lugnt. Mick fixade varma mackor till lunch som var ruskigt goda. Jag och Henea hade lite av ett Modern family maraton och dagen har på något sätt fluttit på och försvunnit. Till middag drog jag mig ut till Tesco och köpte saker till kyckling tacos. Jag och Henea hjälptes åt och det blev ljuvligt gott. Sen fixade vi popcorn och ställde fram godis och kolla på film.
Vi streamade den norska filmen headhunter. Den ska tydligen ha varit i toppen bland filmer förra året men vi var alla eninga om att den inte var bra! Usch för en tunn story och osamanhängande händelser. Gillade den inte alls, plus att vi hade text som helt klart var gjort i google translate. Vet inte vad som var värst texten eller filmen. När en person sa; Jeg ger meg så blev översättningen, I give myself!!! Bra där!

Sen så har jag läst Shakespear och när jag kom till Hamlet så blev jag lite nostalgisk. Jag kom att tänka på när vi såg den på Eskilstuna teatern i ettan på gymnasiet. Hur små vi var och hur kul vi hade. Livet lekte och vi tänkte inte så mycket på framtiden (eller nja, några hade ju stora planer på LA då, men det var en tid för drömmar). Det var sent på året och jag vet att jag gick sällskap med Channette hem i höst mörkret. Jag minns det som otroligt mysigt och jag kom på hur mycket jag saknar tiden med teatrarna och hur den aldrig kommer komma tillbaka. Det var en fin tid som jag håller varmt om hjärtat. Så mycket fina människor jag har fått och som hjälpt mig att bli den jag är idag.



Det flesta av såg inte riktigt kloka ut på den tiden, men nog är vi söta allt ;)

Jag är jätte glad att jag är här nu och det känns väldigt rätt. Men det vore kul att få göra den här resan med dem igen. 

Nu ska jag avsluta innan datorn dör, plus så borde jag sova sen länge imorgon väntar banken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar