söndag 14 oktober 2012

Brunch

Idag var jag lagom seg när jag vaknade. Hade ju varit uppe bra länge kvällen innan. Blev väckt av att Mick hade ner en lampa på nere våningen. Klockan var runt tolv så det var lika bra att stiga upp. Drog mig lite i sängen innan jag hör Mick fråga om jag ville med på brunch. Självklart ville jag det och det var bara att stiga upp och fixa i ordning mig. Vi var utanför dörren 20 min senare.

Det har varit fantastiskt väder idag, solen har lyst över oss och himlen har varit blå. Vi gick till ett stället som ligger ungefär en kvart härifrån. Vi beställde alla in varsin stor kaffe och en traditionell irländsk frukost. Henea tog dock den vegetariska versionen. 








Sen gick vi och myste i solskenet genom området i jakt på den där matmarknaden. Mick ville så jätte gärna visa oss den och den har tydligen bara öppet på lördagar. Det var ett maffigt ställe och en dröm om man bor nära. Massa organsika och miljövänliga matvaror. Det fanns även annat smått och gott att köpa allt faretrade så klart. Längs bak i hallen fanns ett café. Vi fick med oss två tvålar hem som doftar ljuvligt och är eko friendly. På vägen hem igen hamnade vi på gatan med alla antikaffärer, dit ska jag ta min mamma sen när hon kommer hit, hon kommer nog att älska det. Vi titta in i en av dem, Mick hitta en liten stol eller kanske snarare en pall som han absolut var tvungen att ha. Toppen på den är vävd med rep i sveriges färger så jag tyckte det var helt okej. Jag hitta även boken My sisters keeper för 2.5 euro, en bok jag länge velat läsa för ett mycket bra pris! Väl hem hängde vi en del på terassen och Julius fick sin första smak på att vara ute, något han klarade galant. 








Resten av dagen har vi tagit det lugnt. Jag och Henea tog oss ann att fixa ett skåp som står i köket. Det har varit ett renoveringsprojekt som bara inte har kommit igång tidigare, Vi fixa en byrå för ett tag sen. Det behövdes städas och målas då det var gamla möbler Mick fick köpa billigt lite i stil med bordet jag fixa. De finns inga före bilder men jag ska väl fixa några efter bilder ialla fall någon dag. Sen satt vi oss alla framför en film, The figther med Mark Walhberg och Christian Bale, den var mycket bra och otroligt bra skådespeleri från Christian Bale, jag blev riktigt impad. Sen så råkade nästa film som kom på film kanalen var Pulp fiction och jag råkade avslöja att jag aldrig har sett den. Big mistake för sekunden efter började det poppas popcorn och vi skulle promt se den. Jag gillade den inte!! Usch för en konstigt film med riktigt vidriga scener. Ne fy fan den ser jag INTE igen. Nog för att den var bra filmad och bra skådespelerie och manus och allt det där, men den var absolut inte min typ av film. Nå ja nu har jag sett den och det är ju tydligen lite av ett måste så nu kan jag ju sova lugnt om natten, eller ja om jag inte råkar drömma om en del av scenerna det vill säga, usch.

Imorgon har jag varit här i två veckor, wiihoo helt sjukt. Nu ska jag sova och jag längtar redan efter min kaffe imorgon ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar