söndag 21 oktober 2012

Sunday, what day?

Seg dag! Fy fan!

Igår var en typisk lördag, spenderade första halvan i ett solfyllt Dublin. Det var verkligen fantastisk väder och jag kände mig så rofylld när jag strossade runt bland folkmassorna. Det var verkligen otroligt mycket folk ute, gatan fullkomligt smockad. Jag fann mig själv kolla runt på allt omkring mig, den Irländksa omgivningen som är så lik den Engelska som jag älskar. Jag har ju så länge velat bo i en sådan här stad. På alla människor som alla är så olika. Jag andades in luften och dofterna, lyssnade på alla ljud omkring mig och blev så där löjligt glad över att jag faktiskt är en del av det här. Jag är en av alla dessa människor som bor här och får njuta av den här staden, det var en fantastisk känsla. Storstad är definitivt rätt för mig just nu i livet, jag längtar inte tillbaka till Eskilstuna som så ofta kändes smått klostrofobiskt. Även om jag självklart saknar min familj och mina vänner. 

På kvällen så hade vi tjejkväll, Mick var iväg på egna äventyr så vi bestämde oss för att också roa oss. Vi bjöd över Janine. Vi började här i lyan med att dricka vin och sen drog vi oss vidare till ett ställe som heter Little Green, vi hade mycket trevligt och träffa många bekanta från tidigare kvällar. 
Jag och Henea var otroligt klantiga igår dock, vi glömde helt bort att äta hur man nu lyckas med det. När vi skulle ta oss till nästa bar var vi redan tillräkligt dragna, det blev en snabb vända dit innan vi bestämde oss för att Call it the night och dra hem. Kvällen kanske inte blev så lång men det var i vart fall väldigt trevlig och måste göras om snart igen. 

Kameran glömdes helt bort, vilket jag ångrar nu när jag sitter bildlös. Men jag slänger in en från dagen på stan. 


Dagen idag har varit seg. Mick och Jorge dök upp runt halv elva på förmiddagen  De hade haft en helkväll, de var på maskerad med temat att de skulle börja på F. De gick som Fawlty Towers eller Pang i bygget som det heter på svenska. Mick var Mr Fawlty och Jorge gick som Manuel, det var tydligen en riktig hit. 


Det var helt slut när det kom hem och när jag bemödade mig att stiga upp runt tolv tiden så låg Jorge och sov i soffan. Mick fixa lite mat åt oss, vi käka och började kolla på filmen The Bourne Supremacy. Någonstans halvvägs in i filmen så hörde jag två snarkningar bakom mig. Även Mick hade gett vika för sömnen, så där satt jag själv och kolla på film med Mr fawlty och Manuel snoosandes i soffan. 
Henea kom hem från jobbet runt fyra tiden. Resten av kvällen har spenderats genom att bara chilla och kolla på tv. Jag har varit rätt så bakis som jag börjar komma ur nu. Tog mig i kragen för en timma sen och städade lägenheten som såg förjävlig ut, hehe. 
Imorgon är en ny dag och som alltid ska jag försöka komma upp någorlunda tidigt, vilket typ aldrig händer. 
Nu ska jag återvända till mina kära roomies, See ya tomorrow. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar