lördag 27 oktober 2012

Fredag

Det har varit en dag med många händelser och för det är jag väldigt glad. Nu är jag skit trött och ska snart gå och ge vika för John blund men först ska jag skriva en lite recap av dagen.

Jag började dagen men en så kallad blind dejt, eller ja inte med en framtida kille eller nått men med en blivande vän. När jag kom till Dublin så googlade jag Irlandsvenskar och varför folk kom hit och vad man har för sig. Jag fick då kontakt med en svensk tjej som flyttade hit ca två veckor innan mig. Det tyckte jag var himla busig så vi beslöt oss för att träffas för en kaffe, vilket vi gjorde och hade en väldigt trevlig eftermiddag ihop. Det var så roligt att träffa en annan svensk här och få prata lite om livet här och skillnaden från livet hemma. Hon hette lustigt nog också Gabriella och var från Göteborg.

Efter våran fika så gick jag hem där Janine och Henea var i full gång med rödvinet. Jag joinade dem och vi satt hemma och drack ett tag innan vi gav oss ut i kylan. Det är riktigt kallt här nu, det gillas inte men det kan lika snart ändras till att bli milt igen. Som sagt vädret här är lite skitso.

Vi drog vidare till en pub och tog en öl. Efter det drog vi till något som kallades det nigth market, Det var en marknad på kvällen med olika stånd med saker och en dj som spelade och alla gick och drack öl. Det var en cool stämning och massa häftiga människor. Jag fyndade en jätte fin halsduk för 3 euro och två halsband och ett par örhängen för 16 euro. Jag var mycket nöjd med detta.

Efter vi varit där ett tag så drog vi vidare till Micks hostel för en öl. Var där ett tag och snackade med de som bodde där. Sköna människor från lite överallt ifrån och skön musik. Efter ett tag drog vi tillbaka till vårat  place där Micks kompis Peter sedan joinade oss.

Resten av kvällen har spenderats i gott sällskap och med massa härligt snack. Jag är väldigt nöjd med denna fredagskväll så nu ska jag gå och lägga mig väldigt belåten
Men först så bjuder jag på ett bildregn från kvällen. Enjoy!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar