torsdag 11 oktober 2012

Challenge accepted

Idag så har jag varit ute på mitt uppdrag från Mick. Först så begav jag mig mot Brother Hubbard. Det var inte alls svårt att hitta efter lite hjälp från google maps som är en himla bra pryl. Det var sjukt taskigt väder i dag, regnigt och jäkligt. Jag trivs jätte bra här men om det är något jag vill ändra på så är det vädret. Lite sol skulle inte skada.
Väl på Cafét beställde jag in mysmat. Kycklingmacka med varm soppa, till det drack jag en kaffe och läst min Twelfth Night bok. Det var riktigt trevligt att sitta där i myllret av människor men ändå njuta av lite egen tid med en bok.


Efter det trotsade jag vädret som om möjligt blivit värre för att ta mig till andra sidan för att hitta IMMA, museumet. Det var en bra bit att gå och det kändes flera gånger som om jag var vilse. Men efter mycket om och men så hittade jag rätt. Tyvärr så var det stängt på grund av ombyggnad men det gjorde inte så mycket för omgivningen var jätte fin. Plus att en promenad inte direkt skadar. 

Jag gillar kontrasten på den här bilen med den moderna storstaden och den tidlösa parken, vackert!



Jag ska absolut gå dit någon dag när det är fint väder och bara sitta och läsa en bok och njuta av omgivningen. 

Sen gick jag hem där Henea stod i full gång med att laga middag. Den blev otroligt god, bacon inlindad kyckling med riktigt potatismos och sås. Jag fick även reda på att hon hade blivit knuffad hårt av en alkis. Hon har ett blåmärke på axeln efter det. Hon hade ringt Mick som hjältemodigt hade sprungit från jobbet för att läxa upp killen. Han fick tag i honom och väntade på polisen som tog honom. Han var tydligen redan sedan innan anmäld då han inte dykt upp i rätten. Så det var en oväntat händelse men Henea mår tack och lov bra nu och killen är hos polisen. Skönt! 

Imorgon har jag fått i uppdrag att ta mig till en by som heter Ranelagh. Det blir mitt största uppdrag hittills och på vägen tillbaka skulle jag besöka Heneas jobb som också är ett Café. Det blir nog en spännande dag. 

2 kommentarer:

  1. fy tusan så fint! är lite avis på er därborta :):)
    och krama om henea och blås henne på axeln från mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och här är jag och är avis på dig som är i ett varmt land. Det ska jag! Saknar dig Maddie!

      Radera