lördag 27 oktober 2012

No good deed goes unpunished

Lite så där överdramatisk rubrik men det stämmer in. Jag var så himla duktigt idag och städade nere våningen i vårat lilla hus. Stor städade badrum och kök vilket behövdes. Stod på alla fyra och skrubbade golvet till exempel  Sen gick jag ut och köpte kattsand som vägde ett ton eller nått och bar det hela vägen hem (okej det var inte långt men det kändes). Jag skrubbade rent Julles låda och fyllde på med ny sand, rent och fint ska det vara för katten då kanske han inte känner sig frestad att kissa i soffan i vart fall!

Nu luktar det rent och fräscht i lyan men fy fasiken vad ont i ryggen jag har nu. Sånt jävla skit att min rygg har bestämt sig för att bli jobbig. Hela det här året har jag haft problem med den. Det är fan inte ett dugg kul, sånt jävla skit och man blir ju så handikappad av det. Jag har inte velat gjort något annat än att bara ligga rak lång resten av kvällen. Så jag har kommit fram till att jag antingen blir snor rik och har råd med en privat kiropraktor eller att jag sliter ut min ryggrad. Jag tror jag ska börja med att försöka spara ihop till min förmögenhet först.

Efter att Henea hade tagit en lite tupplur efter jobbet så kom hon ner och joinade mig. Vi bestämde oss för att beställa take out hem till dörren. Sån jäkla lyx att få hem maten. Det blev asiatiskt igen, Sushi till Henny och nudlar till mig. Jag är typ besatt av asiatisk mat  älskar allt sådant (förutom Sushi, raw fish ain't mah thing). Så vi käka och kolla på Modern family, super mysigt.
Jag och Henea skulle eventuellt dra på en fest ikväll men hon har ont i huvudet och jag i ryggen så vi skippar det. Får bli en annan helg när vi mår lite bättre.


Förövrigt så är det dags för en ny månadens bok. Min så kallade recension på Fifty Shades of Grey är ju klar och publicerad här på bloggen. Redo att läsas för den som orkar :)
Ny bok blir Blossoms and Shadows av Lian Hearn. Lian Hearn är en av mina favorit författare och som med Harry Potter är hennes bokserie om klanen Otori en stor anledning till att jag älskar att läsa idag. Jag började med Över Näktergalens Golv och sen var det kört kunde inte lägga i från mig boken, jag slukade alla fem böcker ur den serien och älskade verkligen varenda en av dem. Jag blev så himla glad när jag såg att hon hade skrivit en ny bok, inte i samma serie utan en helt ny historia. Jag ser väldigt mycket framemot att läsa den och få göra en utvärdering av den. 


Imorgon är det söndag och det tycker jag låter som en underbar skypedag, någon som är på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar