tisdag 9 oktober 2012

Class 3

Så nu har jag haft min tredje lektion. Det var riktigt kul men det är så tråkigt att det bara är två timmar det går så fort. Ännu en stor anledning att jag måste fylla min tid med att hitta improvisations grupper och workshops.

Vi jobbade mycket med rörelser idag. Man skulle ta sina kroppsdelar (Huvud, händer, armbågar, knän och fötter) och nudda golvet med. Om läraren sa tre så skulle tre av dessa kroppsdelar nudda golvet medan resten inte skulle. Det var meningen att vara så kreativ som möjligt och vid tex två inte bara stå med båda fötterna i golvet rakt upp och ner. Man skulle också försöka göra det ganska så smidigt och graciöst. Sen skulle vi jobba i grupp först två, tre och sen var vi hela sex stycken. Då skulle man vara kreativ tillsammans och försöka ta det antalet kroppsdelar i marken samtidigt som man skulle luta sig mot varandra. Det var mycket roligt och något som fick oss att verkligen samarbeta. Till sist skulle vi komma på fyra olika positioner och kunna göra dem efter varan så det såg graciöst ut. Detta till musik. Många i min grupp var ganska så fnittriga och okoncentrerade och tyckte det var pinsamt att göra (Suck). Speciellt grabbarna tyckte det kändes fånigt. Men jag hade inget tålamod för det den här gången och försökte få dem att skärpa till sig. Jag sa till dem att vi helt enkelt fick öva på positionerna så mycket att det inte kändes konstigt längre. Sen så sa jag även att om det var en rörelse det tyckte var extra jobbig och fnittrig så skulle vi ta bort den så att de kunde fullfölja det.
Det funkade riktigt bra och tillslut så kunde min grupp visa det för hela klass alla utan att röra en min fullt koncentrerad. Så skönt! Och jag klappar mig själv lite på axeln för att jag vågade säga nått. Ingen tog illa upp och jag tror nog vi alla var riktigt nöjda efteråt då vi fick komplimanger från läraren.

Det börjar kännas mer bekvämt med människorna i klassen. Läraren sa även hon att hon förväntade sig hög koncentration från oss då vi betalat så mycket pengar för kursen att vi borde vilja få det mesta ur den och inte fnittra bort den. Hurra för det!

Vi fick läxa till på onsdag att läsa på fem Shakespeare pjäser. Hamlet, Othello, Macbeth, King Lear och Twelfth Night. Vi ska göra en grupp övningar med dem. Så imorgon blir det till att läsa gammal engelska.

Nu ska jag sova :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar