måndag 8 oktober 2012

Happy 21!

Idag blev jag alltså 21 år. Helt galet, känns som att jag nyss blev 19 och 20. Det är konstigt hur åren går snabbare ju äldre man blir. Jag är en väldigt konstig person som har blivit väldigt nojjig med tiden. Jag tycker det är lite smått jobbigt att fylla år för jag vill åstad komma så mycket och för varje år känns det som att jag inte hinner med allt jag vill.
Men jag försöker bli mer lugn och ta allt ett steg i taget. Det här är min tredje födelsedag hemifrån och det säger ju en del om att jag är på vift en del. De två andra var i Oslo och nu en i Dublin, spännande att se vart jag har hamnat om ett år.

Dagen började inte så värst bra. Var på ganska skrotigt humör. Det var tomt i huset och dessutom var kaffet slut!! A big nigthmare for me som liksom inte riktigt funkar innan min första kaffe.

Men efter att ha skypat med fina Emma och pratat i telefon med min underbara mamma och bror så började det kännas bättre. Tog mig i kragen och gick ut och köpte kaffe och lunch på ett nudelställe i närheten som jag absolut älskar!! Spicy chicken noodles to die for!

Efter god mat en ordentlig kaffe och ett avsnitt av project runwat började jag känna mig som folk igen. Skypade i nästa 2.5 timma sen med finaste Channette och sen var jag på banan igen. Henea kom hem och vi myste lite innan vi drog i väg och käka middag.

Henea bjöd mig på en underbar middag på ett ställe som heter Mulligans. Maten var sjukt (!) bra, så farligt god att jag nästan mådde illa efteråt för att jag var så mätt. Vi käkade efterrätt för det hör ju till när man fyller år och mådde allmänt gott. Mick kom sen och joina oss och det var en mycket trevlig födelsedag.

Har fått massa gratulationer på Facebook och de värmer att folk tänker på en fast man är så långt bort. Jag blir alltid så varm inombords när jag kommer på hur mycket underbara människor jag faktiskt känner och hur lyckligt lottad jag är.

Härlig cheescake med ett kanelflarn till

Maffig brownie med plommon.

Mina fina Irländska adoptivföräldrar. Världens bästa Henny och Mick!

Idag har jag även varit här en hel vecka. Galet vad tiden går fort och min tid här har bara börjat. Nu börjar mitt 21 åriga liv och jag ser fram emot det!

Kram på er alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar