torsdag 4 oktober 2012

Trött

Idag har varit en fulldag med aktiviteter. Jag och Henea tog oss runt stan för att fixa mitt nya skattenummer här. Kallas pps och används typ som våra personnummer. Jag hatar skatteverk de skrämmer mig men det hjälper att alla är så sjukt trevliga här. Jag blev skicka till tre olika ställen men till slut hamna jag rätt och fixa skiten. Det gick fort och jag får nog numret inom en fem dagar eller så.

Efter det gick vi till Micks jobb. Han jobbar på ett hostel som heter Generator hostel som såg sjukt bra ut. Riktigt coolt ställe som jag tror många skulle kunna tänka sig att bo på, om man letar efter hostels och vill ha något som inte bara är ett litet skrymsle med sängar. Mick jobbar med att fixa bättre saker inom café och bar området, så som mat och dryck. Plus att han fixa med event och inredningen för att göra den mer lockande och praktiskt. 

Jag och Henny gick hem och kollad på serier. Hon fick mig att kolla på piloten av Modern family och jag absolut älskade det. Fattar inte att jag inte kollat på det tidigare trots att folk har snackat så mycket om det. Men det blir det ändring på nu. Jag brukar vara seg med serier, alla serier jag älskar har jag börjat kolla på efter sista säsongen eller typ tre säsonger in. Better late then never liksom. 

Sen var det dags för min andra lektion. Det var jätte kul och så men jag kunde inte undgå att tycka att det kändes lite som andra året på gymnasiet då många av övningarna var sådana vi fick göra med Erland (Teater lärare andra året, fellow teater peps will know). Men vi är fortfarande i lära känna stadiet så jag hoppas det blir bättre. Många i klass är fortfarande ganska fnittriga och okoncentrerade vilket inte riktigt var vad jag hade hoppas men det släpper förhoppningsvis snart. 

Resten av kvällen har spenderas framför datorn och olika serier. 
Imorgon blir det chilldag för mig tills Henea kommer hem från jobbet då vi ska dra till Ikea (the love of my life).  Det blir nog toppen det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar