onsdag 10 oktober 2012

To do listan

här borta börjar krypa så smått. Jag var ju ner på banken idag. Jag gick med säkra steg längst gatan helt säker på att jag skulle hitta den. Med ett undermedvetet som sa till mig att jag inte skulle och att jag förmodligen skulle gå hem lottlös. Men till min överraskning börjar gatorna kännas mer bekanta och vips så hade jag hittat till banken. Fick prata med en jätte trevlig kille som hjälpte mig att sätt upp ett bankkonto. Med pass och pps nummer var det inga problem trots att jag varken är en fulltids studerande eller har ett jobb ännu. Jag sa dock att jag skulle fixa ett så fort jag kunde. Han gratulera mig även på min födelsedag då han kolla på mitt pass. Close enough sa han, det tyckte jag var trevligt.
Kort och nummer kommer inom fem dagar så som vanligt med andra ord. Sen gick jag till vodafone och fixa ett tillfälligt kontant kort, ska fixa abonnemang i framtiden. Ska få låna Micks gamla nokia så länge. Även detta gick snabbt och smärtfritt.

Sen gick jag och ströva runt ett tag, var borta en si så där två timmar och nu är jag ganska så slut.

Men om en timma måste jag bege mig till skolan så det är bara att hälla i mig en kaffe och få nya krafter. Har bestämt mig att rikta in på Twelfth Night när det kommer till Shakespeare och hoppas någon annan också gjort det så vi kan samarbeta. Kan även tänka mig King lear.

Mitt nästa stora mål blir att skaffa ett jobb. Det är så himla tråkigt och jobbigt att gå runt med cv men det ska nog gå bra, service jobb finns det fler av här en hemma så det ska nog inte vara så svårt. Jag vill dock så gott jag kan undvika snabbmat och mataffär. Kanske café eller butik vore trevligt.

Det ska bli kul ikväll men det är alltid lite pirrigt innan jag kommit iväg till skolan.

Nu kaffe!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar