lördag 6 oktober 2012

Sovdags

Så fredagen bommade lite. Allt folk som skulle komma kunde helt plötsligt inte. Jag vet inte varför men Mick hade försökt fixa hit massa folk men de var alla upptagna på annat håll.
Men jag sitter nu i min säng och det börjar närma sig två på natten lokal tid och jag känner att ögonen börjar bli trött. Det har varit en full dag ändå och jag är härligt trött!

Jag hittade till det där cafét Mick föreslog, ett stort steg för Gabbe på Irland. Det var ett jätte mysigt ställe lite längre ner för en gränd, Olive´s Café hette det. Maten var superb och jag satt på den uppvärmda uteserveringen och njöt av lasange och en Americano. Servicen var toppen och maten var väldigt god.

Att få Chips till maten här är ganska standard.

Jag satt och njöt av god mat och en bok och jag ska nog ge mig ut på äventyr snart igen. Stället låg bara ca 10 min härifrån. 

Hemma igen vid tre tiden. Henea dök upp kort efter och inte långt där efter dök Ikea bilen upp med mina saker. Vi började fixa med sängen och nu har jag faktiskt ett ganska så klart rum. Lite fler ändringar ska ske men det är ingen brådska. En sak i taget känner jag. 

Jag och Henea tog några öl mens vi höll på och sen kom Mick hem. Kort efter kom hans kompis Martin och vi spenderade resten av kvällen med att prata och ha trevligt. Inte riktigt den utekväll jag önskade men det finns tid för det med. 
Nu håller mina ögon på att slå igen så jag säger Gott natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar