måndag 30 april 2012

Jag lever

Har bara haft fullt upp hela helgen och inte fått mycket tid till att blogga. I fredags fick jag fin besök på jobbet av Fabian, När jag slutade så traskade vi ner på stan. Först kollade vi på myrorna efter gardiner men snubben var för tveksam så de blev inga. Sen passade vi på att luncha när vi ändå var på stan. Det blev Ming som vanligt, billigt, gott och mycket mat helt perfekt med andra ord.


Efter en mycket trevlig lunch så skildes vi åt. Jag drog hem och packade väskan för att flytta in hos Karin över helgen och vara kattvakt åt Julius. Plockade upp kusinen på väg dit, sen så hade vi vinmys resten av kvällen. Bra musik och gott vin och så sol på balkongen så klart. En super härlig fredag med andra ord som slutade med en snabb lite utgång på Brasse och sen hem och sova. 

Fina Julius


Lördags morgonen bjöd på sol på balkongen igen, denna gång med en kaffe i handen. Melanie och jag käkade lunch och hon stannade tills jag skulle gå till tåget runt fyra tiden. Tog tåget med Cassandra och Filippa till lägesta där vi möte upp Dannie. Sen bar det av till kungens kurva för att se bio på heron city. Vi käkade innan och sen bunkra vi upp med massor av popcorn, läsk och godis inför den tre timmar långa filmen. Vi såg Titanic i 3d, jag hade aldrig sett filmen innan till de flestast överaskning. Den kom ju ut när jag var så lite och då tyckte jag den var för otäck och sen så blev det bara inte av. Efter att ha sett hela nu kan jag verkligen förstå varför den har blivit så stor. Den var så otroligt mycket före sin tid grafik messigt, historien är helt unik och skådespelarna från den äldsta till det minsta barnet var fantastiska. Helt klart en av de bästa filmerna gjorda, däremot fattar jag inte hur folk orkar se den om och om igen. Det är ju med en sjuk dödsångest och en klump i halsen man kollar på den. Bara tanken på alla som dog och på de stackarna som aldrig fick någon chans. Sen uppe på alla som dog så är ju historien med Jack och Rose jätte sorglig. Filmen fick ju liksom aldrig något lyckligt slut. 
Kate Winslet är liksom Meryl Streep en favorit när det kommer till skådespelerskor, och även hon blir bara bättre och vackrare med tiden. 
Vi var inte hemma förens runt tolv på kvällen och då drog alla hem till sig. Var sjukt trött och somnade kanske så omgående efter jag kommit hem. 

Söndagen fick jag sällskap av Madde, och även vi hamnade i den gassande solen på balkongen. Vi inväntade Karin som kom hem klockan fyra. Sen så gick vi hem med min väska och efter det drog vi ner på stan för att käka middag. Vi hamnade på O'learys som var ett av de få ställena som hade öppet. Vi käka varsin Ceasar sallad.


Sen så sa vi adjö och jag bad hennes hälsa till Irland så mycket. Hon åker nämligen till Dublin imorgon för att fira Mick. Jag är så avundsjuk, jag vill också åka. 

Efter den här helgen är jag ännu mer sugen på en egen lägenhet. Så himla skönt att bara gå upp och fixa kaffe och sitta på balkongen i lugn och ro. Eller kunna bjuda över vänner hur jag vill utan att behöva fråga eller bli störd av ens föräldrar när man snart är 21. Inte kul alls, nä är lagom less på att bo hemma. 

Nu väntas parkhäng med vänner. Det blir grillning, vin och olika spel. Sen kanske vi går och kollar på en brasa, kvällen får utvisa vad som sker. Trevligt blir det nog i vart fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar