tisdag 1 maj 2012

Valborg

Valborg är en sån där högtid som jag absolut älskade som barn. Jag tyckte det var toppen att grilla och umgås med familj och vänner och sen gå och kolla på en majbrasa. Med tiden blev det allt mer förväntningar på valborg och när man kom upp i tonåren så var det en andledning att ha fest och dricka. Det blev ett stor måste att hitta på något på valborg, frågan var vart och hur. Så helt plötsligt tyckte jag inte det var så kul med valborg längre.
I år när folk fråga, vad händer på valborg? Så visste jag direkt att jag ville falla tillbaka lite på gamla vanor. Jag ville grilla och umgås, och så blev det.

Vi drog oss till Djurgårdsparken klockan sju då det fortfarande var gott om solljus och någorlunda värme. Vi satte igång våra engångs grillar och bara myste. Vi alla grillade korv och hade potatissallad till, alldeles för bökigt att ta med en hel kotlett.
Sen satte vi och åt, drack, pratade och hade jätte trevligt. Det var mycket folk där och trots att vi inte hade någon musikspelare så hade andra det så det var ingen brist på musik. När det senare blev både kallt och mörk kände vi väl alla att det var dags att traska vidare. Vi hamnade hos en ny funnen vän, Robban från festen hos Channette bjöd in till sig. Vi kom dit runt elva tiden tror jag och blev kvar till morgon timmarna. Mycket trevligt och roligt hade vi och träffad ytterligare fler trevliga och roliga människor.

Filippa, Dannie och Molly

Cassandra, Fabian och Filippa

Fabian helt uppslukad av sin sallad då han inte kände för att käka korv.

Hel nöjda brudar

Jag var tydligen kvällens posare, så fort kameran dök upp slängde jag tydligen in huvudet i bilden. 

Humöret var på topp hela tiden trots att det blev mörkt och kallt.

Fina tjejer

Jag och min Fabian :)

Idag har det varit fantastiskt väder och hur mysigt som helst. Jag svängde över till Channettes lägenhet för att hänga med Fabian. Vi höll oss borta från stan där demonstranterna tydligen spårat ut. Ny-nazisterna demonstrerade och sen kom det motdemonstranter och så blev det fullt kaos på stan. Så fruktansvärt läskigt och onödigt enligt mig. Jag vill inte att det ska fortsätta bli sådana här oroligheter, men tyvärr har Eskilstuna blivit en mycket främlingsfientlig stad och det skrämmer mig.

Nu väntar i alla fall grill mys med familjen och det blir ett skönt avbrott från alla oroligheter. Morfar, Chrille och Anna är här och det ska bli jätte härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar