torsdag 26 april 2012

Jesus Christ Superstar

Var oerhört seg väckt idag, klockan ringde flera gånger innan jag pallra mig upp. Då var det ju bara att slänga i sig frukost och ta en snabb dusch. För att sen hoppa på cykeln och fara ner till teater, där möte jag upp kära Channette. Lyckades komma i god tid innan föreställningen så vi kunde i lugn och ro lämna jackor och hitta prima platser.

Föreställningen var mycket bra, man får ju alltid tänka på att det är skolföreställningar och att dessa är gjorda efter de resurser skolan har. Scenografi, dans, sång och skådespeleri etc är ju bara så bra som de kan göra det. Det är inte med inställningen att man ska se en pjäs i Dramaten klass som man sätter sig för att kolla. Så för att vara just det tyckte jag absolut att den var bra. Jag har så svårt att förstå att de som var små ettor när jag tog studenten har gått och blivit treor själva. Jag var ju med och nollade en del som stod på scen. Det får mig att känna mig gammal och längta tillbaka till när vi satte upp musikalen Fame och hur fantastikst roligt vid hade, kan inte få in i skallen att de är två år sen!!! Det var ju förra våren i mitt huvud!

Så här fina var vi våren 2010 när vi satte upp musikalen, fina Fame ensemblen!


Channette som står och ser cool ut på teater balkongen. Hon drog förövrigt till Stockholm idag för att bo och jobba nu fram tills efter sommaren är slut. Det var lite tråkigt, jag hade fått för mig att det var ett tag kvar tills hon skulle åka. Det kommer bli tomt i Tuna utan henne. Men då har jag ju i och för sig en anledning att åka till Stockholm och hälsa på.

Efter musikalen ringde jag ner kusinen på stan, sen blev det en sen lunch på Waynes. Vi bestämde också att hon ska komma över på vin imorgon när jag är kattvakt åt Jullebulle. Ska ju bo hemma i Karins lägenhet hela helgen och då kan det ju vara trevligt med sällskap. Hoppas på att det är fint väder så vi kan balkong hänga. 


Resten av dagen har varit händelselös och nu borde jag väl snart runda av dagen. Imorgon väntar tre timmars jobb igen. Sen ville Fabian träffas vid myrorna för att kolla efter något. Vad vet jag inte än, kanske ett möblemang av något slag. Han ska inta Channettes lägenhet mens hon är borta. 
Nyss fick jag också ett sms från El giganten och min bärbara dator är tydligen färdig! Äntligen säger jag bara, den har varit borta i år och dar känns det som. Jag har ju den stationär så det går ju ingen nöd på mig men det blir skönt att få tillbaka den, passande nu när jag ska bo borta för då kan jag ju ha den där. Jag ska försöka få brodern till att skjutsa ut mig och hämta den imorgon. 
Ne nu ska jag sova. 
Natti 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar