tisdag 24 april 2012

Coop nära

Jag kom på att jag har skrivit att jag ska börja jobba på Konsum men det ska jag inte alls det. Jag ska börja jobba på Coop nära, det var bara det att den butiken hete Konsum när jag var liten, sen byte de namn någon gång men jag minns inte när för jag fortsatte bara att säga Konsum. Men jag vet att de skiftade från att vara gröna till orangea och det var väl största skillnaden tror jag.

Idag var jag i alla fall och prova kläder, snygga jobbar byrror och en orange piké. Jag har faktiskt ingenting emot arbetskläder, tycker det är otroligt skönt att slippa tänka på att man ska vara skit snygg varje dag och bara slänga på sig uniformen. Det blev min räddning när jag jobbade på Oslo flygplats, speciellt när man skulle upp fyra på morgonen. Håret i tofs, basic sminkning och så på med ett par jeans och en tjock tröja. Sova på tåget till jobbet och sen hoppa i uniformen så var man klar. Inga konstigheter och ingen beslutsångest.

Jag ska börja prov jobba imorgon och sen på fredag igen, tre timmar i taget så det känns ju väldigt humant.

Typ så här snygg kommer jag vara ett tag fram över.

Den enda nackdelen nu är att jag går in i anställningen första maj och jag har ingen aning om vilka tider jag får. Detta kommer med all säkerhet att sätt min framtida Irland resa i fara. jag har en känsla av att jag kommer få ställa in den och det gör lite ont i magen. Jag hade verkligen sätt fram emot det. Nå ja ett jobb är ett jobb!


2 kommentarer: