fredag 20 april 2012

Hårboll

Köpte en grunka på HM idag som ska hjälpa att sätta upp håret i en hårboll snabbt och smärtfritt. Jag såg en tjej i Irland som hade en så perfekt uppsatt hårknut och jag kunde för mitt liv inte förstå hur hon fick till det.
Hon förklara att hon hade köpt en form av hårgrej som man fixa in bollen i så den blev perfekt.

Jag brukar bara svirra ihop mitt hår till en boll men den brukar ofta fall ihop efter ett tag och blir aldrig så där jämt och fint och det är ofta hårstrån som sticker ut här och var.
Idag när jag var på HM med Heidi så fann jag ialla fall den där hårprylen. Googlar man den så kallas den hair donat och det ska tydligen gå att göra en väldigt lätt av en vanlig strumpa. 


Så det är den bruna lilla svampliknande tofsen som är the hair donat.

Massa tjöckt hår


ta da da



En färdig boll, den blev inte helt så perfekt som jag ville men jag får nog ge mig på att försöka igen. Det kan bero på att jag bara hade en hårnål hemma och jag behöver en hel del fler. Sen så har jag ju också väldigt tjockt och långt hår och det kräver sina knep. Men jag är en då nöjd, Donaten kostade 30 kr och bollen var mycket enklar att göra en när jag gör utan plus att den blev mycket lättare och stadigare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar