tisdag 10 april 2012

Big 21!

Som sagt så firade vi Henea som blev 21 i fredags. I Irland är 21 det stora födelsedagen som ska firas med bravur. Under hela veckan hade vi bjudit in folk och vi bestämde oss för att fixa mat. Jag och och Henea lagade Curry. Eller jag skar alla grönsaker och kyckling medan Henea made the magic genom att få ihop allt i grytan. Jag hade lovat att stå helt själv för tårtan vilket jag också gjorde. Jag traskade ner till Tesco som är en mataffär och köpte ett monster till choklad tårta. Nästan 2 kg vägde den och var i tre lager med Choklad. Köpt men fy så god!

Folk trillade in klockan fyra och sen var det fullt ös med människor. Folk kom och gick genom hela kvällen och det kändes som att jag presenterade mig flera gånger om. Det var super trevligt och det hela var inte över förens siste man gick klockan 7 morgonen efter. Själv hade jag gett upp vid halv fem tiden och sov sött när de sista gick. Jag låter ett bildregn beskriva festen som bäst.



Det var en väldig blandning med folk i början, det var bla 4 barn i början och de såg rätt komiskt ut med alla killar som stod med varsina ungar.


Tidig kväll


Dj Ron & Dj Jorge stod för musiken, ibland även Dj Mick


Tårta och Champagne


Mingel 


Och så runt klockan fyra på morgonen, brasand tänd och de tappra få som orkade vara uppe. Massor av öl blev det och en hel del glasflaskor. 

Det blev ett smakprov på hur det var. Alla var nöjda och dagen efter trillade tack sms in i Mick mobil så festen blev godkänd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar