måndag 16 april 2012

Trädgårdsmästare

Idag slog jag upp ögonen kl 8.30 vilket är lite i tidigaste laget för mig. Hade tid hos ryggdoktorn igen kl 11 och dr innan skulle jag hinna ringa Konsum. Jag ringde dit på vägen till doktorn och fick reda på att jag fått jobbet. Jätte kul absolut men jag är anställd mest som extra arbetare att ringa in, med möjligtvis två fasta tider varann vecka. I sommar blir det mer då jag går in som vikarie. Men just nu tycker jag det är lite jobbigt då jag inte är så förtjust i tanken att behöva stå på stand by hela dagarna. Jag måste ju fortfarande kunna leva mitt liv när de inte ringer.

Väl hos doktorn lyckades han knäcka ytterligare lite och få ut en del spända punkter sen är jag färdig där tills jag känner att jag behöver gå dit igen. 

Nu har jag precis kommit in efter en timmes trädgårdsarbete. Jag och Peter har varit så duktiga så med att ränsa bort hösten och vintern från ute platsen. Så stört mycket löv och skit som samlats och ett helt gäng med gråsuggor och maskar blää..

Nu måste jag skynda mig med att fixa till mig för jag ska hojja ner på stan och möta Channette och Cassandra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar