söndag 1 april 2012

Packat & klart

Nu är jag klar och redo för avfärd. Men som vanligt kommer det kännas på riktigt först imorgon då jag sitter på flyget.

Jag gillar att packa lätt. Jag finner en utmaning i det som är väldigt kul. Jag betalar inte gärna 500 spänn för ett extra bagage. Inte när jag får plats med allt i en ryggsäck som jag får ta med grattis på planet. Billigare och så slipper man väntetiden i in check och sen vid rullbanden när man ska hämta väskan. Så på kortare turer finns det verkligen inte behov för någon stor väska. Tänk smart, packa en snygg klänning som blir vardag med en kofta till men som du sen gör kvällsfin med halsband och en kavaj. Mitt lilla rese tips som har funkat utmärkt för mig så väl i Paris som i London.


Här är denna resas packning, min helt underbara rygga från Myrerna och så en handväska som är från Monki.
Det kanske inte ser mycket ut för världen men detta rymmer faktiskt.
Ett badlakan
Tre klänningar
En skjorta
Två T-shirtar
Ett par Pjamasbyxor
Underkläder
Strumpor & strumpbyxor
Smink, tandborste & en lite parfym 
(Allt det får med råge plats i de där milliliter påsarna för handbagage)
Kamera & Telefonladdare
Kamera
Telefon
Pass & Biljett
Ipod

Se skenet bedrar lite. Ett till trick är att packa lätta kläder som går att vika smart. Sen att ha på sig det tunga större plagen, Så som jeans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar