onsdag 30 januari 2013

Vilken dag äre?

Visst är det Tisdag? Eller snarare visst var det Tisdag för typ två timmar sen. Tappade bort veckodagarna där ett tag.
Så idag har varit en knepig dag. Som vanligt så fick jag slita mig upp ur sängen, klockan stod på tolv och det var liksom inte okej att fortsätta sova även om det var lockande. Förmiddagarna är tuffa och deppiga och jag spenderar dem hellre i sängen men jag tog mig upp i vart fall.
Det blev mycket slö tid och lagom till att jag tänkte dra mig till gymmet kom jag på att jag lovat Channette att Skypa klockan tre. Mitt skype funkade igen!!!! Jippy på det, har inte alls fått någon ordning på det innan och nu helt plötsligt gick det perfa. (så Mewls nu Skypar vi någon dag!).

Det blev två timmar som vanligt, konstigt vad tiden går undan när vi väl börjar snacka. Fick uppdateringar hemifrån vilket alltid är mysigt att höra. Blev glad av att höra att min kära vän lät mycket peppad och fokuserad på nya projekt och mål. Det är duktigt gjort i ett mörkt och kallt Sverige där planer gärna fryser fast.

Efter det var det bara att skynda ur pyjamasen för att dra iväg och träffa Joanne. Min dialog partner, vi var tvungna att fixa med det slutliga manuset. Jag tror vi fick ordning på det och det känns jätte skönt. Vi mötes en timma innan hon for iväg på körövningar.
Efter att ha kommit hemifrån och fått varit runt folk och fått lite frisk luft kändes livet lite bättre. Helt otroligt vad lite frisk luft gör gott. Det har alltid min mamma sagt och jag borde verkligen ta hennes råd till handling oftare.

Jag gick och handla och sen hem för att laga Mexican Thusday mat, den var saknad då vi hoppade den förra veckan. Back to normal feels good. Sen har det blivit tv tittande och allmänt chill och nu har den här dagen gått också. Imorgon väntar nya äventyr och jag hoppas på nya möjligheter, jag håller alla mina tummar och tår på att de går vägen den här gången.

Den här smoothin köpt jag när jag var och handla, enbart för att den kom med en mössa. Känns bra det att veta ungefär vad som krävs för att jag ska bli glad. Pengarna gick till bra ändamål men vad bry jag mig om det så länge jag fick en minimal mössa att sätta på stortån. 

Ne nu ska jag runda av och säga god natt. Om två dagar kommer Madde Loos hit och jag längtar så jag spricker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar