tisdag 22 januari 2013

Kväll

Så är det kväll igen. Huset sover och jag är vaken, som det brukar med andra ord. Längtan efter ett eget ställe är stor. Jag har aldrig haft en egen lägenhet, jag gick från ett kollektiv på fem pers till att bo hos päronen till att nu bo med ett par. Känslan av att vara inneboende försvinner liksom aldrig och jag längtar att få nesta in mig på ett ställe, sätta min prägel på det och stanna där ett tag. Jag är trött på att bo i en resväska och ständigt leta efter nya ställen. Jag har någon sorts livskris nu tror jag, kanske lika bra att ta den nu istället för när jag är äldre.

Idag har jag haft teater. Vi började plocka med dialoger och vi blev lite små klumpigt ihop satta i par. Den man test läste med blev det liksom. Jag är med Joanne vilket säkert blir skit bra men jag hade inte tänkt henne till att börja med. Nå ja nu är det bestämt och vi måste i stort sätt ha hittat en dialog till på Onsdag så det blir snabba puckar. Vi har heller ingen tid att tala om att gå igenom på onsdag för då ska vi gå på teater igen. Namnet på den vet jag inte men den var nominerad för massa saker i vart fall, blir nog toppen det.

Imorgon så fyller Meabh 23 år och hon ville fira så det blir nog utgång imorgon. Inget mig emot då jag inte har något bättre för mig direkt. Lär ju inte få ett jobb tills dess liksom även om jag skulle vilja att så var fallet.
Så nu är halva veckan planerad och klar men jag tar det ju en dag i taget så nu fokuserar jag på morgon dagen och vad trevlig och bra den kommer bli.

I förra veckan blev jag för övrigt äntligen klar med boken Kaftka på stranden, den har tagit mig pinsamt lång tid att ta mig igen. Speciellt efter som jag tog jullov även från den när jag var hemma i tre veckor. Så jag jobbar på recensionen om den.
För att inte hamna för långt efter i min månadens bok så är nästa bok en tunnis på bara 180 sidor. Alkemisten heter den av Paulo Coelho och ska vara en sådan där life changing bok som gör att man ser på saker med nya ögon. Den är rekommenderad av massa kändisar bla så det ska bli spännande, jag behöver verklige en sådan just nu mitt i min svacka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar